David Bowie - No Plan (2017)

3,85

Label: ISO

1. Lazarus (6:24)
  2. No Plan (3:41)
  3. Killing a Little Time (3:48)
  4. When I Met You (4:08)
30 BERICHTEN 1 MENING
geplaatst: 8 januari, 20:17 uur [permalink]
Zijn dat nou drie nieuwe nummers? Ik heb ze in ieder geval nog nooit gehoord. No Plan is geweldig!

avatar van sjoerd148

geplaatst: 8 januari, 20:20 uur [permalink]
Wat ik begreep zijn t geen nieuwe nummers, maar wel opgenomen tijdens de Blackstar sessies. De nummers staan ook op t verzamelalbum Lazarus (musical) uit 2016.
De duur van de derde track wordt nog aangepast.

Edit: inmiddels aangepast

avatar van Oepsje
geplaatst: 8 januari, 20:26 uur [permalink]
Fijne EP. Lazarus is en blijft natuurlijk een prachtig nummer maar ook No Plan en Killing a Little Time mogen er zeker wezen. When I met you doet me dan weer veel minder maar toch

geplaatst: 8 januari, 20:39 uur [permalink]

geplaatst: 8 januari, 20:47 uur [permalink]

Deze EP op vinyl zou fijn zijn.

Vertel mij dan maar eens hoe je die aankoop dan op Feestboek uitlegt aan je Engelstalige vrienden: I have no plan?

geplaatst: 8 januari, 20:55 uur [permalink]
Mjuman schreef:

I schrok me het lazarus want I have no plan

Gewoon niet... geen feestboek ganger hIer 😉

avatar van E-Clect-Eddy
geplaatst: 8 januari, 21:03 uur [permalink]
Net als bij het album Blackstar, moest ik de eerste paar keer even wennen aan de drie 'nieuwe' nummers die ik toch als iets minder ervaar. Ondertussen ben ik ze al meer gaan waarderen, door simpelweg alleen de 3 'nieuwe' nummers op herhaling te luisteren.

Is deze versie van Lazarus een andere dan die op Blackstar? Is net alsof ik in de eerste 20 seconden een andere opening hoor, met name de bas.

avatar van Onweerwolf

geplaatst: 8 januari, 21:07 uur [permalink]
Ik vroeg me vooral af waarom ik hier een notificatie van kreeg.

geplaatst: 8 januari, 21:55 uur [permalink]

Deze EP op vinyl zou fijn zijn.

Die Lazarus plaat valt echt reuze mee. Er staan flink wat mooie en andere versies op van Bowie nummers uit de musical. Ik ben niet bepaald een musical liefhebber, maar dit is een musical waar Bowie natuurlijk zelf nauw bij betrokken was. En dat hoor je. Daar bovenop krijg je dus de EP met deze 4 songs. Ik geloof bij dodax 21 euro thuis gestuurd.

geplaatst: 8 januari, 23:26 uur [permalink]
Op wat zijn 70e verjaardag zou zijn geweest, worden de 3 extra songs uit de Blackstar sessies officieel als EP uitgebracht. En dat is meer dan terecht, want ze hadden zo op het album gekund. Alsof dat bewezen moet worden, wordt eerst geopend met Blackstar zelf. Daarna volgt het prachtige ingetogen No Plan, wat iets heeft van This Is Not America. De saxofoon van Donny McCaslin is wonderful.

Ook op de EP een nummer met een steviger insteek: het heel fraai in elkaar gestoken Killing A Little Time. Geweldige zang van David Bowie, een jagende saxofoon, rammende drums en een mooie piano. When I Met You heeft een prettige beat en gitaar. Een hele fijne popsong tot slot. Pure klasse weer van David Bowie en zijn Jazz musici. Fantastisch!

geplaatst: 8 januari, 23:30 uur [permalink]

geplaatst: 8 januari, 23:36 uur [permalink]
dix schreef:

Je bent de "F" vergeten 😛

Maar zonder gekheid - kijk naar eerdere albums - noem er eens 5 waarvan je het artwork wel fraai of memorabel vindt, Station to Station, Earhling scoren hier ok, maar verder ...

geplaatst: 9 januari, 00:05 uur [permalink]

Je bent de "F" vergeten 😛

Op Pitchfork las ik dat Bowie daadwerkelijk iets met zijn luchtigheid voor het nageslacht heeft vastgelegd.

Overigens vind het artwork van zijn laatste twee platen heel sterk.

geplaatst: 9 januari, 08:12 uur [permalink]
west schreef:

34 euro... en dat is me toch echt wat teveel voor musical covers van Bowie tracks..

Leuk dat Bowie er nauw bij betrokken was, maar ik wil zijn stem horen, en niet van een ander.

Deze EP zou voldoende zijn, want die Lazarus LP zou alleen maar stof happen en ruimte gebruiken bij me in de kast.

geplaatst: 9 januari, 08:26 uur [permalink]
lennon schreef:

Er is in ieder geval sprake van koppelverkoop en dat is jammer.

avatar van reptile71

geplaatst: 9 januari, 09:49 uur [permalink]
Onweerwolf schreef:
Ik vroeg me vooral af waarom ik hier een notificatie van kreeg.

Ik ook! Ik dacht misschien omdat ik Bowie in mijn top 10 heb en dit een nieuwe functie is op musicmeter, maar jij hebt geen Bowie in je top 10. Ik denk dus privileges van Mr. Bowie. 🙂

avatar van Alicia

geplaatst: 9 januari, 10:34 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik zou die persoon wel eens willen spreken, die deze EP op internet gooit als schamele mp3 en ongeveer gelijkwaardige kwaliteit (iTunes). Dan kun je het beter niet kopen en gewoon blijven streamen

Blackstar was wel onmiddellijk officieel in een 24 bit versie te downloaden op 8 januari 2016, 0:01 uur.
Nee... ik ga de musical niet kopen. 😉

geplaatst: 9 januari, 12:37 uur [permalink]
Hedenochtend een paar keer de revue laten passeren.
Het 1e wat bij mij op kwam was; Wat wilde de man nog graag.
De stem is hoorbaar ouder, maar absoluut nog met de nodige rek.
Lazarus blijft een briliante track en is ook de highlight van deze E.P.
No Plan heeft wat weg van Where Are We Now, met een iets minder pakkend verloop.
Maar de song mag er zijn. Uitstekende begeleiding met de lichte jazzinvloeden.
Niet als hoofdmoot, maar zijn band heeft die feel gewoon.
Bowie zingt het met veel emotie en dat draagt bij dat ik er toch weer kippevel van kreeg.
Killing A Little Time is een beetje als Sue van Blackstar.
Weer tegendraads ritme, grimmig gitaarwerk, maakt het tot een prima song.
When I Met You vind ik vooraslnog de minste worp.
Muzikaal en ritmisch, uitstekend en opzwepend, maar de compositie zelf is niet heel boeiend imo.

Leftovers van het Blackstaralbum ( minus Lazarus dan) en met twee prima tracks.
4 sterren kan ik hier wel aan kwijt.

geplaatst: 9 januari, 13:28 uur [permalink]

Deze 3 zeker:

Man Who Sold the World in de 'jurk' versie
Ziggy Stardust
Blackstar vinyl versie

Op een enkele na verschillen we daarover van mening. Maar goed als je hier kijkt, zie je dat meningen over mooi sterk divergeren: Muziek >> Algemeen >> Mooie hoezen

avatar van philtuper

geplaatst: 10 januari, 11:06 uur [permalink]
dix schreef:
wat een lilluk artwork ...

Wellicht dat ie zo beter is.

avatar van Razoreater
geplaatst: 10 januari, 13:28 uur [permalink]
Beter komt deze nog op cd of vinyl idd.

avatar van Frenz

geplaatst: 10 januari, 14:53 uur [permalink]
Hmm, ben niet onverdeeld positief. Ik snap ook niet zo waarom Lazarus hier weer opstaat.

Ze zouden zo op Blackstar hebben kunnen staan, lees ik veel, maar dat staan ze dus niet en vind ik de drie nummers daarom een beetje verloren, met een luchtje "we-gaan-het-uitmelken" eromheen.
Overigens ben ik van mening dat Killing A Little Time beter op 1.Outside past en de soms a-synchrone tweede stem op 'When I Met You' irriteert me, zo da's eruit.

Mss heeft het ook te maken dat ik toch direct weemoedig word als ik No Plan hoor, jaar geleden enzo, kweenie

avatar van Zwaagje
geplaatst: 11 januari, 19:01 uur [permalink]
Frenz schreef:

Ik sluit me hier bij aan. Ik vind de songs zeker niet slecht, maar ik begrijp waarom het niet op blackstar is beland. Het zijn imo kwalitatief mindere song en als ik alleen op songkwaliteit beoordeel is het voor mij 3.5*.

avatar van Silky & Smooth
geplaatst: 14 januari, 12:01 uur [permalink]
No Plan vind ik een echt prachtig nummer en Killing a Little Time is ook lekker dramatisch! Dit zijn nummer die zo ook op Blackstar hadden kunnen staan, sowieso nummers 2 en 3. Ik vind het wel goed dat ze dit als losse EP uitbrengen, want het zou de nummers geen eer aan doen om er 'bonus' achter te zetten op een eventuele reissue. Wel erg jammer van de artwork.

geplaatst: 14 januari, 14:19 uur [permalink]
No Plan is geweldig, maar die andere twee nieuwe doen me niet zoveel. En Lazarus kan ik niet vaak genoeg horen, dus aardig tussendoortje.

avatar van AOVV
geplaatst: afgelopen donderdag om 20:32 uur [permalink]
Fijne EP. 'Lazarus' komt nog steeds even fantastisch binnen als goed een jaar geleden; de drie extra nummers zijn ook ver van onaardig. Vooral het titelnummer steekt erbovenuit. 'Killing a Little Time' is dan weer wat steviger, en jaagt het tempo wat omhoog. De afsluiter haalt dat tempo vervolgens er weer wat uit, om uiteindelijk tóch nog tot een stuwende slotsom te komen. Ik heb gelijk zin om 'Blackstar' nog 'ns te beluisteren, wat ik dan ook ga doen. 🙂

3,5 sterren voor deze EP.

geplaatst: afgelopen vrijdag om 08:57 uur [permalink]
Obscure Thing schreef:
....dus aardig tussendoortje.

Ik ben bang van niet.

geplaatst: afgelopen vrijdag om 10:03 uur [permalink]
Tjonge jonge, aardig tussendoortje.... 🙄

geplaatst: afgelopen vrijdag om 17:54 uur [permalink]
Ik bedoel dan als muziek voor het jaar 2017, niet voor Bowie natuurlijk 😛 Zou lastig gaan worden.