RZA - Ghost Dog: The Way of the Samurai (I) (1999)

Score
Label: Victor

1. Ghost Dog Theme (1:40)

met Dogs & EFX

2. Opening Theme [Raise Your Sword Instrumental] (3:23)
  3. Flying Birds (1:13)
  4. Samurai Theme (1:19)
  5. Gangsters Theme (1:06)
  6. Dead Birds (0:49)
  7. Fast Shadow [Version 1] (1:25)

8. RZA #7 (1:48)
  9. Funky Theme (2:31)
  10. RZA's Theme (2:31)
  11. Samurai Showdown (Raise Your Sword) (3:58)
  12. Ghost Dog Theme (1:17)
  13. Fast Shadow [Version 2] (2:47)

14. Untitled #8 (2:01)
  15. Untitled #12 (Free Jazz) (2:46)
  16. Wu-World Order [Version 1] (3:33)

neo
RZA die een score doet, nee daar zou je in eerste instantie niett echt vrolijk van worden. Voor Kill Bill was hij een waardeloos componist, bij Blade II Ramin Djawadi aanvullend weet ik nog niet. Dit is overigens haast pure score, en dit is een andere cd als de overbekende uitgaven, wat op enkele tracks na, vreselijk walgelijke hiphop is. Ook op deze haast pure socre cd staan nog enkel belachelijke momenten van meneer zelf zijn stem laten horend en in samenwerking met the Wu-Tang Clan. Tja.

RZA neemt aardige Japanse invloeden mee in diens score en de koper elementen en atmosferische klanken zijn best aardig, maar overtuigend is het nog steeds niet. Toch is dit op heden nog het meest degelijke wat de man aan echte score voor een film deed. Wellicht nog eens erbij pakken, want het zou best nog iets beter kunnen zijn als ik mij herinner. Jim Jarmusch was met de score in ieder geval wel blij begreep ik. 2.5 sterren