Mira - In de Daluren (2006)

Belgiƫ

4. Beste B.V. (4:03)
  5. Het Doel (3:02)
  6. Engelke (4:12)
  7. Openbare Weg (3:02)
  8. Meneer de Dakwerker (3:38)
  9. Kale Kevin (4:04)
  10. Andrea (3:57)
  11. Weg van de Wereld (4:22)
  12. De Groeten (3:17)
Ik vind het nog wat te vroeg om nu al te zeggen dat Mira de eerste vlaamse chansonière is. Misschien in de toekomst. Vast staat dat ze een erg mooie cd bijeen heeft gezongen. Ze zingt in een soort tussentaalje (niet echt Antwerps maar ook geen standaardtaal). Sommige mensen zal dat misschien irriteren, ik vind het eerder charmeren. Ik heb ze overlaatst in Antwerpen gezien. Zij alleen aan de piano. Nog nooit zo'n warm concert gezien als toen.

Geweldige cd. Een eerste keer dat je het hoort, klinkt het nog allemaal wat braafjes en saai. Tot je de cd eens beter hoort, dan klikt zich meteen vast. Met beperkte instrumenten ( piano, drum, bas en soms ook stukje trombone) klinkt het allemaal vol en verslavend. Vanaf de eerste noot zuigt de muziek zich vast in je gehoor om je erna niet meer los te laten. Ondertussen besef je wel dat dit geen exinstentieel plaatje is in je collectie, wel eerder een klein pareltje, dat je van tijd tot tijd herondekt.

De liedjes blijven na afloop van de cd niet echt hangen maar op willekeurige en rare momenten springt er een flits van deze cd in geheugen waar het je niet meer loslaat voor een paar dagen.

Een welverdiende 4* voor dit charmante kleinkunstpopplaatje.