A Projection - Framework (2017)

Alternatieve titel: Proj 2 Rec STLM

5. Scattered (3:01)
  6. I'm Not Here (3:52)
  7. No Light (3:12)
  8. Next Time (3:23)
  9. For Another Day (2:53)
  10. Betrayal (2:55)
  11. Hollow Eyes (4:21)
  12. Breach (3:05)
  13. Listen to the Dark (2:49)
avatar van E-Clect-Eddy
Post-Punk aldus Discogs, maar dan wel een melodische versie daarvan met Post-Rock in de mix wat mij betreft.

De zanger klinkt behoorlijk als David Vanian van The Damned maar met een licht accent. Verder is dit een mix van het soms melodische geluid van The Damned gecombineerd met Joy Division (en iets van New Order). De eerste beluistering valt goed.

avatar van Poeha
Net Transition voor het eerst beluisterd. Klinkt goed.

DjFrankie (moderator)
Jean-Maurice wederom een tip. Klinkt ontzettend lekker dit.

Jean-Maurice
Ik ga het luisteren. Dank voor de tip.

Jean-Maurice
Ben nu naar hun eerste album 'Exit' aan het luisteren. Klinkt goed! A Projection - Another Face - YouTube

Jean-Maurice
Al met al klinkt dit niet verkeerd. Ik denk dat ik 'Exit' ga bestellen.

Jean-Maurice schreef:
Al met al klinkt dit niet verkeerd. Ik denk dat ik 'Exit' ga bestellen.

Top! vandaag deze geluisterd The Rope - The Rope (2011) ook een ep tje in jouw stijl

Jean-Maurice
The Rope vind ik wat minder om eerlijk te zijn.

De single Transition vind ik na een aantal keren beluisterd te hebben geweldig. Mooie zang en een prachtige synth. A Projection - Transition (official) - YouTube

Jean-Maurice
Na hun indrukwekkende debuut ook dit album besteld en wat ik er tot nu toe van gehoord heb klinkt het ook weer heel erg goed! Ik geef voor de liedjes die ik op YouTube heb geluisterd alvast vier sterren. Ik kan het album pas echt beoordelen als ik de originele (cd) versie heb gehoord en hoogstwaarschijnlijk wordt mijn waardering nog hoger. Dit is gewoon heel erg goed, heerlijke 80's wave.
Nogmaals dank voor je tip DjFrankie.

Jean-Maurice schreef:
Na hun indrukwekkende debuut ook dit album besteld en wat ik er tot nu toe van gehoord klinkt het ook weer heel erg goed! Ik geef voor de liedjes die ik op YouTube heb geluisterd alvast vier sterren. Ik kan het album pas echt beoordelen als ik de originele (cd) versie heb gehoord en hoogstwaarschijnlijk wordt mijn waardering nog hoger. Dit is gewoon heel erg goed, heerlijke 80's wave. Nogmaals dank voor je tip DjFrankie.

Ik heb gisteren Second Still binnen gekregen

Ik heb gisteren Second Still binnen gekregen

Ja dat is ook een toppertje DjFrankie ! Ik heb beide bands in mijn top 10 gezet. Ze doen niet onder voor de 'grootmeesters' wat mij betreft. De productie en de liedjes zitten erg goed in elkaar. Origineel? Natuurlijk niet, maar dat kan ook haast niet meer in deze tijd. Mij gaat het erom dat het lekker klinkt en goed gemaakt is. Live moeten beide bands ook erg goed zijn heb ik gehoord. Misschien komen ze wel op Geleen Calling. Ed van Geleen Calling vindt ze ook goed. Dit heb ik over ze geschreven op Facebook:

"Een geweldige band die ik onlangs heb ontdekt na een tip op Musicmeter. Dit doet me meteen aan zoveel bandjes denken uit de jaren 80. The Sound, The Chameleons, The Cure en Joy Division natuurlijk. Ze zingen meerstemmig. Lead en backing vocals wisselen elkaar af van laag naar hoog waardoor ze een mooie gevarieerde sound creëren."

avatar van reptile71
Interessante band wel en ook al op Wavefest III in Baroeg.

avatar van Alicia
Wie zei ook al weer dat er vandaag de dag nog maar weinig leuke post-punk (gitaar)bandjes waren te vinden?

Naar aanleiding van Wavefest III ben ik dus nu deze erg leuke band aan het beluisteren.

Alicia schreef:

Die verwachtte ik al. Maar feit dat ik de laatste tijd niet meer zo gek ben op kaas wil niet zeggen dat ik geen enkele kaas meer lust, of wel? Overigens hangt het vaak ook af van de mate waarin ik trek heb in kaas. Soms ben ik het even helemaal zat en dan ineens kan ik weer wat hebben. De hoeveelheid moet wel beperkt blijven. Maar op Wavefest III komen een aantal nu wave bandjes die ik nog niet kende en zeer te pruimen zijn.

avatar van Alicia
Oh Paul, ik dacht helemaal niet aan jou!

Maar ik herken het wel, ik hoef ook elke dag geen 'kaas'. Maar déze 'kaas' blijft gewoon wél lekker op z'n tijd! Toch?

Alicia schreef:
Oh Paul, ik dacht helemaal niet aan jou!

Nou, ik herkende mezelf er duidelijk ook in (zie mijn opmerking in het aanraders topic). Ik hoor te vaak van die gladde bands, die de welbekende sound weer eens nadoen. Maar om te spreken van goede nummers, nee, dat niet. Ik vind dit ook niet allemaal even goed hoor, maar hoor alweer wat meer eigen smoel en wat leukere liedjes.

Jean-Maurice
Verhoogd naar 4,5. Dit is voor mij pure retro new wave/postpunk, zo 80's! Vind ik hun debuut (Exit) 5 sterren waard deze opvolger komt al aardig in de buurt.

Jean-Maurice
Deze band heeft wel wat raakvlakken met The Danse Society en The Sound vind ik. Hun albums zijn heel goed geproduceerd maar ik zou deze band graag eens live zien. Hier is hun progressie duidelijk te horen als je het vergelijkt met hun debuut 'Exit'. Op hun eerste album was het geluid weliswaar verfrissend maar nog wat zoekende en hoorde je er teveel bands in terug. Hier is het geluid een stuk consistenter en lijken ze hun eigen sound gevonden te hebben. Alle liedjes zijn aanstekelijk melodieus, liggen goed in het gehoor en blijven gemakkelijk 'hangen'. Op plaat zeker een van de betere new-wave/postpunk bands van deze tijd. Een band met de nodige potentie en ik ben heel benieuwd naar een vervolg.

avatar van Juul1998B
geplaatst:
Prachtige ontdekking! Melodieuze post-punk!