Drab Majesty - The Demonstration (2017)

Electronic / Rock
Label: Dais

1. Induction (0:58)
  2. Dot in the Sky (5:26)
  3. 39 by Design (5:00)
  4. Not Just a Name (6:02)

met Camella Lobo

5. Hath No Form (2:44)
  6. Too Soon to Tell (4:07)
  7. Cold Souls (5:25)

met Nicole Estill

8. A Spire Points at the Heavens (1:07)
  9. Kissing the Ground (3:47)
  10. Forget Tomorrow (4:53)
  11. Behind the Wall (6:05)

met Nicole Estill

12. Too Soon to Tell [Cold Cave Remix] * (5:22)
  13. Forget Tomorrow [Drew McDowall Remix] * (5:34)
  14. 39 by Design [Martial Cantarel Remix] * (4:48)
  15. Kissing the Ground [Silent Servant Remix] * (4:09)
avatar van Alicia
Andrew Clinco ís Drab Majesty. Hij wil dit niet altijd weten, maar in zijn andere hoofd maakt hij mooie melodietjes verpakt in hele dromerige en melancholieke wave.
Inmiddels heeft hij zelfs een maatje, dat er precies eender uitziet. Een een-eiige tweeling, zeg maar en vormt hij dus op dit moment een duo met de evenzeer schattige Mona D. Dat laatste is natuurlijk ook erg handig als je live moet spelen.

Zo op het eerste gehoor lijken de liedjes een pak minder sterk dan op het debuut. Toch is dat schijn. Om dat begrip maar weer eens uit de kast te trekken: ook dit album is een groeibriljantje. Het knappe van The Demonstration en ook van het ijzersterke debuut is, dat het dromerige, mystieke en nogal zweverige, donkere geluid erg verslavend werkt.

Het huidige duo in zwart/wit is inmiddels uitgegroeid tot een gewild voorprogramma van bands als Clan of Xymox, The Frozen Autumn en King Dude.

Ook deze was dus mijn eerste kennismaking, net als bij Ritual Howls. Zelfs de naam deed geen bel rinkelen. En alweer, intrigerende hoes. Dus nogmaals volledig ingedoken. Amper enkele dagen in huis, alweer zo'n cheapo via dezelfde grote online winkel ten lande. Als je Clan of Xymox oki vindt dan dit denkelijk ook wel. Zou perfect passen in hun voorprogramma. Frozen Autumn zag ik ook al genoemd worden. Terechte vergelijkingen jazeker. Donkere plaat, maar meeslepend en intens. De nummers groeien per luisterbeurt. Een meer dan goed teken yes. En dan ook nog op good old vinyl, wat kan een mens gelukkig maken, jazeker. Aanrader zeker binnen het genre. Op naar meer, een andere onderweg inmiddels naar hier. Benieuwd ja.