Booka Shade - Galvany Street (2017)

Duitsland

7. Eyes Open (3:45)

8. Loneliest Boy (4:10)

9. All Falls Down (3:39)

met Craig Walker

10. All of This and Nothing (4:32)

avatar van Manuel
Een nieuwe Booka Shade komt eraan! Waarop 'former Archive-singer' Craig Walker (2002-2004) op bijna elk nummer meedoet.

Hier moet volgens mij wel iets totaal anders worden verwacht dan eerder werk. Ze noemen het zelf een ''nieuwe start'', en de periode van Movements nu een ''afgesloten hoofdstuk''.

Hm.

avatar van panjoe
Zo revolutionair anders is Babylon anders niet. Hooguit een stukje toegankelijker dan hun laatste album. Wel een heel lekker nummer, vind ik dan.

Babylon klinkt heel erg als een Madchester-track uit 1990. Leuk nummer.

avatar van Justinx
Gister naar het concert geweest, waar ze bijna alleen maar nieuwe nummers speelden. Veel liedjes echt saai. Deephouse is er een beetje uit en Booka Shade lijkt meer richting Pet Shop Boys en Depeche Mode op te gaan. Ik zit er niet op te wachten, maar ik hoop wel dat het tegendeel alsnog bewezen wordt als ik morgen de plaat luister.

avatar van andnino
Wat een gezapig zooitje zeg, geen lekkere deephouse is nog één ding, maar wat er voor in de plaats komt is wel een heel slap aftreksel van een hele rits collega-bands. Depeche Mode wordt al genoemd, maar daar heb ik toch veel betere versies van gehoord (dit jaar bijvorbeeld Ulver!). Archive klinkt het soms naar, maar dan langdradiger. Zelfs naar Moby wordt soms een uitstapje gemaakt, maar dit is dan meestal niet naar zijn beste werk. Babylon doet me ook heel sterk aan een andere elektronicagroep denken maar ik kan er maar niet op komen. Hoe dan ook weinig origineels op dit album, en ook weinig sterke nummers. Broken Skin houdt mijn aandacht nog even vast, maar ik zet deze denk ik niet meer op.

avatar van Mjuman
Net weer eens gedraaid en ongeveer halverwege wist ik ook weer waarom ik dit album erg weinig draai: te poppy, te flutselig - "slappe hap" ook wel eens gelezen.

Booka Shade kan veel betere - af en toe hoor ik Depeche Mode, maar ook Hot Chip en aanverwante acts.