Archagathus - Canadian Horse (2011)

1 stem

Canada
Label: To Live A Lie

1. Intro / Mincecore Fabio (1:49)
  2. Perennial Loser (1:22)
  3. Brain: Dead? (1:00)
  4. System: What? (1:14)
  5. Soap a Dope (1:04)
  6. Society's Dinner (0:47)
  7. Das Monkey (1:02)
  8. A Stupid Question (1:33)
  9. Insanity Dog (1:21)
  10. Intoxicating Aroma (1:33)
  11. Sexy Grinder (1:33)
  12. Hey Metallica (1:06)
  13. Fuck the System (1:23)
  14. Canadian Hoser (0:54)
  15. Hernie Dans un Voyageur Chagrinant (1:25)
  16. Endoparasitic Girlfriend (1:27)
  17. The Night Wolf (2:37)
avatar van B.Robertson
Deze prachtige langspeelplaat onlangs aangeschaft en ik ben er blij mee! Een stukje sterker zelfs dan voorafgaande release/aanwinst 'Atricious Halitosis from Nauseated Disgorging'. Meer heeft Dodax niet te koop van dit Canadese gezelschap. Dat gezelschap bestaat inclusief het paard van de hoes uit zes leden, hoewel deze Archagathus LP feitelijk door twee man ingespeeld is: The Prince of Mince (hoser model) en Bachelor Weekend. Grindman verzorgt wat gastvocalen, Tango is horse model, Jane Shemberley schreef voor zeven nummers teksten en Julia the Great doet op twee nummers synthesizer. Archagathus werkt dus met teksten (tekstvel bijgeleverd) al versta ik er niet veel van. De LP is gewoon zwart vinyl maar heeft wel een poster van de hoes. En de muziek? Dat is gewoon op een redelijk volume aanzetten en genieten maar! Het is niet de meest harde grindband en door de 'gestoorde' vocalen komt het wel eens wat chaotisch over, maar zoals gezegd: hier beleef ik echt plezier aan!