K's Choice - Almost Happy (2000)

Belgiƫ

5. Live for Real (3:52)
  6. Somewhere (3:05)
  7. Home (2:53)
  8. Tired (3:42)
  9. Always Everywhere (4:12)
  10. Shadowman (6:28)
  11. Favorite Adventure (The Wedding Song) (2:49)
  12. Busy (3:42)
  13. All (4:02)
avatar van EmDee
Waar slaat deze hoes op?

avatar van kappeuter
Wat is je niet duidelijk dan ?

avatar van Kos
Kos
EmDee schreef:

Waar slaat deze hoes op?
Goede vraag. Als hij het bloempje pakt, stort hij naar beneden. Maar het is natuurlijk wel een mooi bloempje..dus tja...het dilemma

avatar van EmDee
Ik heb dit album in mijn bezit en mijn hoes ziet er zo uit.

avatar van titan
titan (crew)
Dit is blijkbaar de Amerikaanse hoes.

HOUSECAT schreef:

Weet nog steeds niet hoe ik zo stom kon zijn het album te kopen

Ik heb dat juist niet. Van tijd tot tijd is het heerlijk wegdromen met deze cd. Alsof je op een koude winterdag besluit lekker lang onder de dekens te blijven liggen. Lekker knus. Lekker warm.
De scherpte is er misschien wat van af, maar dat stoort mij niet.
Overigens is de titel wel heel erg toepasselijk voor Sarah Bettens. Net getrouwd, band succesvol en toch iets missen. Later dan ook een scheiding en ontdekken dat je meer voor vrouwen voelt. Nu waarschijnlijk Happy zonder het toevoegsel Almost. Benieuwd hoe dat gaat resulteren in haar bijna te verschijnen solo-album.

avatar van Marjolein19
Een geweldige cd!

avatar van swoon
Ik vind eigenlijk alleen almost happy en shadowman(maar dat is wel geweldig!) van deze cd goed. Voor de rest vind ik het allemaal zwaar matig. En de solocarriere van sarah is ook niet echt bijster.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
ach, 't is wel makkelijk in het gehoord liggende softrock. Niet echt pathetisch of glad. Meeste nummers ook weer niet echt bijzonder (enkele uitzonderingen haal je zelf al aan). Ik houd het op 3*.

avatar van UndahCovah
Another Year. Wat is dat nummer briljant zeg. Prachtige vocalen, ik krijg er kippenvel van... echt een meesterlijk nummer. De rest van de cd is redelijk maar kan mij niet echt lang boeien

EVANSHEWSON
swoon schreef:

zwaar matig ? Je hebt dat prima uitgedrukt.

Loop ook niet warm van herhalingsoefening na herhalingsoefening.
Nooit verrassende band is dit toch gebleken. Gelukkig gesplit nu.

avatar van Gert P
HOUSECAT schreef:
Weet nog steeds niet hoe ik zo stom kon zijn het album te kopen

Dat ben je als je het juist niet koopt!
Is toch een prima plaat.
Van kleuterschool naar Rock muziek.

avatar van LucM
Laat je niet misleiden door de titel, want dit is een somber album met een grauwe herfstsfeer.
Dat is eigenlijk ook mijn bezwaar op dit album : redelijke tot goede songs en aan de zang van Sarah Bettens is niets op aan te merken (ik blijf haar één van de beste zangeressen in de Benelux vinden), maar in zijn geheel klinkt dit wat te grijs en kleurloos, ik mis een beetje de scherpe randjes van hun vorige albums, het kabbelt zo'n beetje lusteloos voort.
"Another Year", "Almost Happy" en "Shadowman" vind ik wel prima songs.

Na het verschijnen van dit album is deze band gesplit, het was duidelijk dat de inspiratie en de fut eruit was, de solocarrière van Sarah Bettens heb ik niet gevolgd.

avatar van bertus99
Was alweer het laatste studio-album van de groep die Vlaamse poprock groot en volwassen liet klinken.
Sarah Bettens heeft het niet nodig om als rockchick te poseren,zoals Anouk. Ze is erg zichzelf en dat maakt haar ook erg authentiek. Geen grootse zangeres, maar wat ze doet doet ze goed en componeren kan ze ook prima, samen met haar broer die naast haar op het bankje zit.
Het intro vind ik niks, maar vanaf another year komen er een stel mooie songs, de meeste minder ruig dan op cocoon crash en dat past beter bij de stem van Bettens. Another year,almost happy,tired,shadowman en always everywhere staan als een huis.

avatar van Rogyros
Verschillende reacties. Voor mij was dit album duidelijk het einde van de band. De scherpte is er af, ik vond het erg matig allemaal, het raakte in ieder geval totaal niet. Ik ben toen nog wel naar een concert van deze tour geweest, maar dat was het voor mij ook niet. Ik vond ze in het begin erg goed, maar ik ben ze kwijtgeraakt.

In deze tijd waarin de meerderheid van de mensheid tegelijkertijd schreeuwt om aandacht vind ik dit toch echt een verademing. Twee nederige Belgen die gewoon hun liedjes zingen...

'Favorite adventure'; prachtig in al z'n simpelheid!

avatar van hnky
Home vind ik zo lekker.

avatar van Guinness1980
Rogyros schreef:

Hier ben ik het mee eens.

Volgens mij is dit ook meteen het enige album dat ik niet van K's Choice heb. Puur omdat ik het allemaal heel erg vind tegen vallen.
De rock is uit de nummers verdwenen.

avatar van Artkramer
Dit vind ik veruit het beste album van K's choice. Heerlijk melancholisch, maar er klinkt ook hoop in het album.

avatar van bertus99
Dit was toch hun laatste album? 11 jaar geleden alweer. Wat vliegt de tijd. ik hoor niks meer van broer en zus Bettens. Waar zijn ze gebleven?

avatar van Artkramer
Uhh google..

Zeer persoonlijke plaat van Sarah Bettens.
Het verlangen naar haar jeugd en de geborgenheid van ouders en broer.
Misschien om dat laatste dat deze onder de naam K's Choice is uitgebracht, voelt echter meer als een solo plaat van Sarah.

avatar van Thin Air!
aaah muziek uit België. Ook deze CD is weer prachtig, sereen en een tikkeltje nederig. Analoog aan de Belgische mentaliteit.
Hoewel Belgisch. Vlaams moet ik eigenlijk zeggen.
België is als een Siamese tweeling. De één zit vol levenslust, is creatief en kerngezond (Vlaanderen) de ander is niet volgroeid, hulpbehoevend en ziekelijk (Wallonië)
Wallonië is het gebied van die mooie vergezichten van de opgebroken straten van Luik en de vervallen industriegebieden van Charleroi.
Over deze steden hangen eeuwige donkere wolken.
Brussel is neutraal maar de achterbuurten behoren wel degelijk tot het cultureel erfgoed van Wallonië.
Wallonië, daar waar je je banden kapot rijdt op dat geasfalteerde kraterlandschap genaamd snelweg.
Laat maar annexeren door Frankrijk, omploegen tot landbouwgebied en daarna opnieuw beginnen.

My Head, Tired en het schitterende Shadowman behoren tot mijn favorieten. Wat komt er toch mooie muziek uit Vlaanderen.
Ons artistieke DNA hebben we een paar honderd jaar geleden duidelijk achtergelaten aan de oevers van de Schelde.

Ik stem in ieder geval voor éénwording....…op basis van gelijkwaardigheid uiteraard.

avatar van Riesdude
Ooit gekocht om de ijzersterke voorgangers en gunst wat viel deze mij tegen! Uitermate slapjes allemaal, gevalletje de koek was overduidelijk op!

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:

Een bericht van mij van tien jaar geleden. 't Zal ook ongeveer de laatste keer zijn dat ik hem gehoord heb. Onlangs heb ik hem uit een ééneurobak meegenomen, for old times' sake en ik was bij herbeluistering eigenlijk wel een beetje positief verrast. De rockers van de vorige albums zijn over het algemeen verdwenen, maar dit album lijkt toch vooral te benadrukken dat de dynamiek in het verleden nog wel eens wat geforceerd aandeed. Het wat grauwe beeld van dit album paste de band eigenlijk vrij goed. Halfje erbij.