Violet Cold - Anomie (2017)

Azerbeidzjan
Uitgebracht in eigen beheer

1. Anomie (9:52)
  2. She Spoke of Her Devastation (10:10)
  3. Lovegaze (8:05)
  4. My Journey to Your Space (6:38)
  5. Violet Girl (9:36)
  6. No Escape from Dreamland (9:00)
avatar van the crook
Alvast de mooiste hoes van 2017?

avatar van dix
dix
Die nominatie moeten ze dan delen met Protomartyr. Maar laat er nou ook nog ontzettend sterke shoegaze / blackmetal op Anomie staan. Dit wordt dé reden om de eindlijst van 2017 nog eens te editten.

avatar van wizard
Aardige combinatie van atmosferische black metal en shoegaze. Alcest meets Woods of Desolation, met wat samples hier en daar. Ondanks een aantal enthousiaste recensies kan ik weinig met dit album. Vooral de vocalen zijn daar debet aan.

avatar van hekjes
Dit is voor mij echt de doorbraak geweest naar de black metal. Oké, niet helemaal het genre, maar hierdoor ben ik wel black metal gaan luisteren. Wat een geweldig album. Als in een achtbaan vlieg je van de serene oasis door naar de diepste grotten van ijskoude fjorden waar de corpsepainted hellehonden op je staan op te wachten om je met huid en haar op te vreten.
Wat een héérlijke plaat!