Raekwon - The Wild (2017)

Label: ICEH2O

1. The Wild Intro (1:47)
  2. This Is What It Comes Too (2:47)
  3. Nothing (2:58)
  4. Skit (Bang Head Right) (0:55)
  5. Marvin (4:06)

met CeeLo Green

6. Can't You See (3:13)
  7. My Corner (4:29)

met Lil' Wayne

8. Skit (Fuck You Up Card) (0:53)
  9. M&N (2:20)

met P.U.R.E.

10. Visiting Hour (3:17)

met Andra Day

11. Skit (Bang Fall Down) (0:34)
  12. The Reign (4:49)
  13. Crown of Thorns (3:10)
  14. Purple Brick Road (4:00)

met G-Eazy

15. You Hear Me (2:21)
  16. Bang Outro (1:25)
bennerd
Wordt vast weer zo'n fragmentarische plaat waar helemaal geen rode draad in te vinden is. Raekwon zal teleurstellen op meer dan de helft van de tracks en de beats zullen de mist in gaan. Er zal wel een echte banger te vinden zijn en Lil' Wayne komt met dé verse van het jaar. Waarschijnlijk zo'n 3*-plaat.

Maar wat heb ik er gigantisch veel zin in Ik blijf Raekwon-fan.

avatar van ThingMan
Ben ik inderdaad ook wel beetje bang voor. De laatste plaat had ook maar 2 of 3 goede nummers. Het nummer This Is What It Comes Too vind ik wat tegenvallen, komt wat onrustig over. Hopelijk valt de rest dan mee.

avatar van donmarko22
De hoes belooft al weinig goeds iig.

bennerd schreef:

Maar wat heb ik er gigantisch veel zin in Ik blijf Raekwon-fan.

Nah, dit wordt een moderne klassieker. Raekwon zal overtreffen met zijn geniaal geproduceerde beats en 3/4 van de tracks op dit album worden straight bangers! En Lil' Wayne komt natuurlijk met de vers van het jaar waarschijnlijk zo'n 4,5 plaat. En wat een geweldige hoes trouwens!

Rudi1984
What the fuck is dat toch met dat Wu-artwork de laatste jaren. Het zijn toch geen verstandelijk beperkten? Een afwijkende smaak, oké, maar iedereen ziet toch dat dit te erg voor woorden is.

Hook Off van Cappadonna overtreft dit trouwens nog, met dat hoofdje dat op een foto is geplakt.

avatar van Johnny Marr
donmarko22 schreef:
De hoes belooft al weinig goeds iig.

Geinige hoes juist ? Vind 'm wel iets hebben.

avatar van Dead_Presidents
ben ik de enige die dit een vette cover vind?

avatar van Johnny Marr
Dead_Presidents schreef:
ben ik de enige die dit een vette cover vind?

Nee, ik vind 'm ook wel vet.

nedbed
Ik ook wel eigenlijk en die verse van Wayne al helemaal!

bennerd
Idem

avatar van Silky & Smooth
Meer mensen die dachten dat ze Nas hoorden op M&N?

avatar van 'rens.
Dope album hoor!

avatar van Oepsje
Silky & Smooth schreef:
Meer mensen die dachten dat ze Nas hoorden op M&N?

Haha inderdaad! Na your old droog nog een Nas sound alike

avatar van Dead_Presidents
Ik zij toch dat het een 4,5 plaat zou worden ?

avatar van thgryda
Oepsje schreef:

Haha inderdaad! Na your old droog nog een Nas sound alike

Ik vind Game eigenlijk al heel hard op Nas lijken bij momenten om maar even vies hard off topic te gaan...

Rene1979
Zo sterk en hongerig heb ik Rae al jaren niet meer horen spitten. Gewoon een erg tof album!

avatar van frolunda
Goede Hiphop plaat met flink wat 'soul' en een adequate revanche voor Reakwon na een rits van vrij matige albums.
Vooral This Is What It Comes Too,Nothing,Marvin,Crown of Thorns en zelfs My Corner met de onvolprezen Lil' Wayne zijn erg sterk.
Een geïnspireerd klinkend album.

avatar van thgryda
Veel minder slecht dan je zou verwachten. Lekker duister en grimmig album, zoals een Wu-related album anno 2017 moet klinken. Ik mis enkel een paar topnummers die het geheel naar een hoger niveau tillen. Momenteel voelt het voor mij gewoon aan als een album dat wel leuk is maar ook niet meer dan dat...

avatar van -marco-
Meer dan aangenaam. Rae is back on fire

avatar van Marciano Coffie
Weet je wat tegenwoordig jammer is aan Raekwon: zijn delivery. Back in the day was zijn delivery zo on point dat hij zonder moeite keihard flowde. Belachelijk goed zelfs.

Nu dat hij rustiger rapt, komt de "had beter gekund als" ook terug in The Wild. Lyrically is het nice. Beats moest ik aan wennen maar greep me wel. This It What It Comes Too en Nothing zijn de dopeste tracks van het album, maar die tracks schreeuwde om een gruwelijke delivery.

3,5 ster. Een goed album maar niet meesterlijk.