Blonde Redhead - 3 O'Clock (2017)

Label: Asa Wa Kuru

1. 3 O'Clock (4:25)
  2. Golden Light (6:43)
  3. Where Your Mind Wants to Go (5:58)
  4. Give Give (3:58)
avatar van blonde redhead
Ik weet niet of er een volledig adem komt, maar dit smaakt in ieder geval weer naar meer.

avatar van Sunderland
E-Clect-Eddy schreef:
...en op 10 maart in Nederland! blonde redhead
...en een best of-tournee, dus hier ben ik zeker bij.

Vorige concerten zijn prima bevallen. Zeker omdat haar zang live net zo zuiver is als op de albums.

avatar van titan
titan (crew)
Na het toch wat teleurstellende en stuurloze album Barragan is dit een aangename verrassing. Een melancholische EP waarin de liedjes verfraaid zijn met strijkers en blazers. Dit smaakt naar meer.

avatar van E-Clect-Eddy
Prachtige arrangementen van strijkers kwartet in Golden Light.

De hele EP doet denken aan de Tindersticks besprenkeld met lome vintage Franse Pop, en ook de naam George Marin komt naar boven drijven.

avatar van didi
E-Clect-Eddy schreef:
...en op 10 maart in Nederland! blonde redhead

En 11 maart in Vera Groningen verheug mij er erg op Zeker na het horen van deze mini CD. Live zijn ze super

avatar van E-Clect-Eddy
Golden Light wat mij betreft Top 10 materiaal van 2017, eigenlijk de hele EP.

avatar van Sunderland
didi schreef:
Het concert in de Vera is afgelast vanwege het overlijden van de moeder van de 2 broers, afgelopen woensdag.

Daar was gisteren in de THT niets van te merken. Prima setlist waarbij naar mijn gevoel het geluid niet altijd even lekker was. Anders gezegd; ik kan mij herinneren dat ik eerdere concerten meer onder de indruk was van het geluid. Of misschien raak ik wel te veel verwend.

Enige minpuntje is dat ze van de oorspronkelijke setlist 2 nummers minder hebben gespeeld. Weet ik ook meteen waar de discussie en de verwarring over ging 2 nummers voor de toegift tussen de Kazu en de mannen.

3 nummers van 3 O'Clock kwamen aan de orde, maar nu net niet Golden Light. Inderdaad een pareltje.

Dear fans,
sadly we’ve just lost our beloved mother...
As you can imagine we won’t be able to get on stage in the next days, and we have to cancel the shows in Groningen and Malmoe.
Thanks in advance for understanding and hope to see you soon.
Amedeo & Simone

avatar van E-Clect-Eddy
Ik heb ze helaas gemist, dus hopelijk komen ze snel terug, als de droefenis minder is.

avatar van raymondkeuters
Vanavond dus in VERA Groningen!

avatar van E-Clect-Eddy
Ze hebben Where Your Mind Wants to Go uitgebracht op single, zo te horen opnieuw opgenomen met echte blazers en strijkers. Met medewerking van de voor mij verder onbekende Italiaanse pianist / componist Ludovico Einaudi

Ik vond het origineel al het beste nummer van deze EP en dit is een fijne variant... er is ook een instrumentale versie maar die heb ik nog niet beluisterd.

avatar van coldwarkids
Dat nieuwe nummer Where Your Mind Wants To Go draaien ze nu veel op de radio. Heerlijk nummer.

avatar van E-Clect-Eddy
Als ik Golden Light hoor dan krijg ik het gevoel alsof ik naar iets van Ennio Morricone luister uit Once Upon A Time in the West