Agar Agar - Cardan (2016)

Frankrijk
Electronic / Pop
Label: Cracki

1. I'm That Guy (7:28)
  2. Prettiest Virgin (6:13)
  3. Cuidado, Peligro, Eclipse (5:59)
  4. Symbiose (5:05)
  5. Aquarium (5:53)
avatar van E-Clect-Eddy
Nog zo'n act die op de volgende Indiestadt verschijnt. Frans Electro Pop duo met zangeres: Clara & Armand. Volgens Discogs is dit Electro / Nu-Disco / Synthpop - dat dekt de lading wel.

Clara zingt wat lijzig met het lagere deel van haar stem, zo krijgen de nummers toch een wat donkere sfeer. Zodra de drums en synths naar de voorgrond springen wordt het goed genietbaar en meer dansbaar. Verrassend lange nummers voor Nu-Disco / Synthpop waardoor het lijkt alsof je naar de extended remix luistert. Fijne synths, doen denken aan analoge synths zo mid 80s, soms echte Synthpop afgewisseld met minimale synth partijen.

avatar van 123poetertjes
I'm gonna buy myself a dog
with a lot of hair
cause I need to pet something or
I'm just gonna throw something in the bathtub now and the beautiful vase well
if you're okay with that
maybe we can go and have fun together

I'm That Guy, goeiegod zeg.

avatar van Dance Lover
Geweldig nummer ja, samen met het bezwerende Cuidado....met zijn dierlijke instincten tot nog toe het beste nummer op deze EP. De andere nummers moeten nog even landen; edit: Symbiose is ook een beest van een nummer.

En wat gaaf om dit 2 jaar na dato nog te ontdekken!

avatar van Edgar18
Verrassend fijn plaatje. Dit ligt me meer dan de nieuwe single Fangs Out.

Elektronische pop op zijn best. Zwoel, opwindend, meeslepend... Perfect voor op een warme zomerse festivaldag in één of andere zweterige hoog opgezette festivaltent.

avatar van Mausie
Ik las op het forum verhalen over afgelopen Lowlands en zag vaak de naam Agar Agar voorbij komen. Nu dit album aan het checken en ben meteen verkocht. Is er iets bekend over wanneer er een volledig album uitkomt?

Mausie schreef:
Jup, maandje geduld nog! Ze hebben wel iets met honden, die twee.

avatar van blur8
Onvervalste Electro uit Frankrijk. Gezien op Vlieland IntoGreatWideOpen. 4 geweldige songs gehoord. Eerste 2 en laatste 2 van optreden. Daartussenin was het middelmaat troef. Maar als het goed gaat: Zwoel Donker intrigerend. Heeeeel dansbaar. Geen idee welke 4 songs me wel zo bevielen, tijdens wisselvallige optreden. Iemand setlist?

blur8 schreef:
Ik heb de Lowlandsshow vannacht teruggekeken op 3voor12. Als de setlist daar hetzelfde was begonnen ze met Symbiose en I'm That Guy en eindigden ze met Lunatic Fights Jungle en Cuidado, Peligro, Eclipse met uitgesponnen outro. Maar niks geen middelmatigheid daaro, echt geweldig van begin tot eind. Als toch zie wat ze live van Prettiest Virgin en met name Cuidado gemaakt hebben dan kan ik wel concluderen dat dit duo vaker terug gaat komen op dergelijke grote podia. Geweldige uitstraling heeft Clara ook, met haar dierengeluidjes. Dance Lover had het in elk geval ook prima naar zijn zin als ik de beelden mocht geloven.

avatar van Dance Lover
123poetertjes schreef:

Absoluut Komt allen naar Amsterdam tijdens ADE om dit te aanschouwen!

123poetertjes schreef:
I'm That Guy, goeiegod zeg.
Oké, misschien wat vroeg om te zeggen maar deze behoort inmiddels echt tot mijn vijf favoriete nummers evahhhh. Tijd om deze EP eens op vijf sterren te gooien want eigenlijk is alles hier episch. En dan wacht me ook nog een liveoptreden, oooeeeh wat voel ik me soms toch gezegend! Schwipschwipschwipschwip - the parrot!

Oh, en mijn nieuwe huisgenote vindt ze ook leuk

avatar van Manuel
Het openingsnummer is inderdaad geweldig, maar als geheel was een gemiddelde van 4,24 toch wel wat overdreven.