Agar Agar - Cardan (2016)

Frankrijk
Electronic / Pop
Label: Cracki

1. I'm That Guy (7:28)
  2. Prettiest Virgin (6:13)
  3. Cuidado, Peligro, Eclipse (5:59)
  4. Symbiose (5:05)
  5. Aquarium (5:53)
avatar van E-Clect-Eddy
Nog zo'n act die op de volgende Indiestadt verschijnt. Frans Electro Pop duo met zangeres: Clara & Armand. Volgens Discogs is dit Electro / Nu-Disco / Synthpop - dat dekt de lading wel.

Clara zingt wat lijzig met het lagere deel van haar stem, zo krijgen de nummers toch een wat donkere sfeer. Zodra de drums en synths naar de voorgrond springen wordt het goed genietbaar en meer dansbaar. Verrassend lange nummers voor Nu-Disco / Synthpop waardoor het lijkt alsof je naar de extended remix luistert. Fijne synths, doen denken aan analoge synths zo mid 80s, soms echte Synthpop afgewisseld met minimale synth partijen.

avatar van 123poetertjes
I'm gonna buy myself a dog
with a lot of hair
cause I need to pet something or
I'm just gonna throw something in the bathtub now and the beautiful vase well
if you're okay with that
maybe we can go and have fun together

I'm That Guy, goeiegod zeg.

avatar van Dance Lover
Geweldig nummer ja, samen met het bezwerende Cuidado....met zijn dierlijke instincten tot nog toe het beste nummer op deze EP. De andere nummers moeten nog even landen; edit: Symbiose is ook een beest van een nummer.

En wat gaaf om dit 2 jaar na dato nog te ontdekken!

avatar van Edgar18
Verrassend fijn plaatje. Dit ligt me meer dan de nieuwe single Fangs Out.

Elektronische pop op zijn best. Zwoel, opwindend, meeslepend... Perfect voor op een warme zomerse festivaldag in één of andere zweterige hoog opgezette festivaltent.