Full of Hell - Trumpeting Ecstasy (2017)

Punk / Metal
Label: Profound Lore

1. Deluminate (1:12)
  2. Branches of Yew (0:50)
  3. Bound Sphinx (1:24)
  4. The Cosmic Vein (2:12)
  5. Digital Prison (0:41)
  6. Crawling Back to God (2:07)
  7. Fractured Quartz (0:40)
  8. Gnawed Flesh (2:51)
  9. Ashen Mesh (1:44)
  10. Trumpeting Ecstasy (3:15)
  11. At the Cauldron's Bottom (6:23)
avatar van Don Cappuccino
Deluminate
Crawling Back to God

Na een flink aantal splits en samenwerkingen brengt Full of Hell weer in mei een eigen plaat uit: Trumpeting Ectasy. Twee tracks zijn al te beluisteren en daarop is te horen dat de deathmetalinvloeden flink zijn toegenomen.

avatar van Don Cappuccino
Full of Hell en Nails worden vaak in verband met elkaar gebracht. Beide bands worden gezien als een grote belofte, brengen een fysieke ervaring op hun albums en brachten vorig jaar samen een split uit, maar je ziet langzaamaan een verschuiving tussen de band. Nails wordt steeds meer een lompe soundtrack voor de sportschool, terwijl Full of Hell wat meer een deathmetalrichting ingaat met een artistieke touch. Luister bijvoorbeeld naar Crawling Back to God met een gastbijdrage van Aaron Turner: de openingsriff klinkt als Immortal Rites van Morbid Angel, maar dan gespeeld door Converge. Toch zijn er ook genoeg vertrouwde fragmentatiebommen op de plaat te vinden.

De noise-elementen van Full of Hell zijn veel meer in het geheel verweven dan voorheen, dit zorgt voor een plaat die een ontzettend goede flow heeft en van begin tot eind constant is. De titeltrack is een fantastisch experiment met lieflijke, maar onheilspellende vocalen van Nicole Dollanganger en genadeloze noise, die dynamiek doet me denken aan de laatste plaat van The Body, waar Full of Hell vorig jaar ook een samenwerking mee aanging. Trumpeting Ecstasy zet Full of Hell neer als een van de interessantste extreme metal/hardcorebands van dit moment.

avatar van Cellulord
Als de huiseigenaar hier, dit soort zang (?) en vooral de grunts hoort vraagt hij steeds, "En? Is hij bijna dood? Ocharme, hopelijk is het niet te pijnlijk".

avatar van ZAP!
Hier te horen.