Tha Dogg Pound - Dogg Chit (2007)

Label: DPG

1. Get Out My Way (5:17)
  2. I'll Bury Ya (3:55)
  3. Everybody (4:01)
  4. Anybody Killa (3:58)

met The Game

5. More Murder (4:54)
  6. Vibe with a Pimp (4:08)

met Snoop Dogg

7. Can't Get Enough (4:52)

met Too $hort

8. Thiz Gangsta Chit Iz Our'z (4:30)
  9. 1 N 1 Out (5:20)
  10. Where U From (4:34)

met Bad Azz

11. Throw Ya Hood Up (4:17)
  12. Good Day (4:42)
  13. Pull Ya Draws Down (4:13)

met Snoop Dogg

14. Blast on Em (3:30)

met Brotha Lynch Hung

15. Bucc'm (4:00)

met Snoop Dogg en RBX

16. Dat Aint My Baby (4:44)
  17. Blaze It Up (4:29)

met Glasses Malone, Jayo Felony, B.G Knocc Out en Dresta

avatar van Jorge-E
Ik vind dit wel een goed album. Al is de tracklist bij mij ietsje anders. Maar kom er staan wel goede tracks op hier en daar. 1 N 1 Out en Where You From zijn zeer leuke tracks. Bad Azz vind ik wel wat hebben eigelijk.

De bonus tracks zijn hier mijn favorieten, Blast on Em en Blaze it Up. Brotha Lynch Hung, BG Knocc Out & Dresta featuren hierop, geweldig.
Toen BG Knocc Out werd vrijgelaten was Daz hiervan op de hoogte en vroeg hij aan zijn oude vijand Dresta of hij met zen 4en een track wouden maken. Dresta vond het meteen een goed idee en ze gingen de studio in. Tot deze dag heeft Dresta die track nog steeds niet beluisterd en heeft BG Knocc Out er een 2e gevangenisbezoek opzitten.

Nouja, genoeg Ruthless nieuws
3.5*

avatar van teeveepee
Echt zonde dit album. Het heeft helemaal niks meer van de sfeer van Dogg Food wat juist zo goed was. Dit klinkt als goedkope rotzooi.

avatar van Jorge-E
Deze heb ik ook, maar de mijne heeft maar 14 tracks, en de bonustracks met Brotha Lynch Hung en BG Knocc Out & Dresta staan er niet op.

Jammer want Blaze It Up is één van de vetste nummers van dit album.

De Schaafkaas
Komt niet in de buurt van het bij vlagen geniale Dogg Food, wat toch wel de intentie van beide heren was, gezien de hele 'back to the old days-setting'.

Om het dan met slecht te bestempelen, dat gaat me dan weer wat te ver. Er zitten wel degelijk heerlijke nummertjes op die het vooral goed doen met mooi weer. Nummers als Vibe (heerlijke productie!), It'z a Good Ass Day, Pull Ya Drawz Down en Where U From hebben een ongekende positiviteit en een hoog party-gehalte.

Die skits/interludes hadden ze wel achterwege mogen laten en daarnaast is het jammer dat de bonustracks niet op iedere versie staan, aangezien ze niet slecht zijn!