LAKSHMI - LAKSHMI (2017)

Electronic / Pop
Label: Sounds Haarlem Likes Vinyl

1. Only for the Wicked (3:49)
  2. Ahaa (4:17)
  3. I'll Be on My Way (3:18)
  4. Sailing (3:42)
  5. On the Run (3:21)
  6. What the Hell (3:33)
  7. Take Me on a Trip (3:57)
  8. Live Forever (4:56)
  9. Tarantino (3:34)
  10. The Lost Kult (Starry Eyed) (4:28)
avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Ben benieuwd naar dit album. Is al in de bestelling.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Goeie plaat hoor. Synti pop uit Nederland.

avatar van E-Clect-Eddy
Voor een Synthpop album gaat het redelijk relaxed aan toe zoals bijvoorbeeld op Take Me on a Trip.

Ze zingt op een manier die doet denken aan Emiliana Torrini en laat ik net precies hiervoor haar samenwerking met Kid Koala Music to Draw To: Satellite (2017) beluisterd te hebben. Dat is echt Ambient terwijl dit album eerder Downtempo Electronic Pop is met wat Jazzy Soul in de mix. Prettig stem van deze zangeres.

Favoriete nummer: The Lost Kult (Starry Eyed)

avatar van Silky & Smooth
Ligt inmiddels thuis op vinyl en CD (de artwork hiervoor komt van mijn hand). Echt een prachtig album! Ik blijf LAKSHMI toch één van de meest interessante, opkomende Nederlands acts vinden!

avatar van Marco van Lochem
Het debuutalbum van zangeres Lakshmi Swami Persaud volgt op het uitbrengen van 2 E.P.’s in 2013 en 2016. De songs zijn door haar geschreven en opgenomen met een vaste band die ze de afgelopen jaren om zich heen heeft verzameld. De zangeres is afkomstig uit Wijchen, momenteel woonachtig in Haarlem en heeft de Herman Brood Academie doorlopen. Tijdens de Popronde in 2015 maakte ze veel uren en kreeg haar band en songs vorm. Door Lakshmi, met Nederlands en Surninaams bloed, wordt haar muziek “dark electronic pop” genoemd en daar kan ik mij wel in vinden. De 10 songs zijn stuk voor stuk sfeervol, elektronisch en soms zelfs bezwerend. Het album, “LAKSHMI” heeft een “jaren ’80 gevoel” en dat heeft natuurlijk te maken met het gebruik van de elektronica. De meeste songs zijn slow, ballad-achtig, maar de sfeer is wel donker en somber, zonder dat het neerslachtig wordt. Het album gaat ritmische van start met “ONLY FOR THE WICKED, “I’LL BE ON MY WAY” laat een zangeres horen die precies weet wat ze wil in een midtempo track, Het uptempo “WHAT THE HELL” is een heerlijke single track, “TAKE ME ON A TRIP”, “LIVE FOREVER” en “TARANTINO” zijn rustige songs waarin het vooral gaat om de sfeer en het album sluit af met “THE LOST KULT”(starry eyed)” waarin de geest van Depeche Mode rond zweeft. Misschien is dat wel de band waarmee je “LAKSHMI” het beste kunt vergelijken, maar deze prachtige zangeres heeft wel een eigen stijl, waarmee ze een aanwinst is in het Nederlandse popmuziek landschap.

avatar van vigil
Sterke plaat van een kleine jonge dame met een strot om U tegen te zeggen.

Ik zag haar twee geleden met haar live band een meer dan prima optreden geven in Delft en direct het album op cd aangeschaft. Daar heb ik zeker geen spijt van, ook op plaat komt het allemaal erg goed over. Een glasheldere productie en muzikaal is het misschien allemaal wel eens eerder gedaan maar haar stem zorgt er dan dan weer voor dat het een uniek geluid heeft.

Misschien wat aan de korte kant maar verder bitter weinig te zeuren.

avatar van Gretz
Behoorlijk onder de indruk van Only for the Wicked. Waarom heeft 3fm dit nog niet opgepikt? ?

avatar van 123poetertjes
Silky & Smooth schreef:
Ligt inmiddels thuis op vinyl en CD (de artwork hiervoor komt van mijn hand)
Werkelijk schitterend, hands down de mooiste hoes uit mijn platencollectie. Samen met Siren dan. Ben je daar toevallig ook nog bij betrokken geweest?

avatar van Arrie
123poetertjes schreef:

Aan de credits te zien wel! Goh wat tof om artwork van Silky & Smooth in huis te hebben. ?

123poetertjes schreef:

Yes, vrijwel alle artwork voor LAKSHMI die off- en online te vinden is heb ik gemaakt. Al kan ik de eer voor de prachtige foto's natuurlijk niet naar mijzelf toeschuiven.

Arrie schreef:

Er staan nog wel wat meer platen op deze site met mijn artwork.

avatar van Teunnis
Ik zag ineens een naam bij Wie Is de Mol die een belletje deed rinkelen
The Lost Kult (Starry Eyed) vond ik destijds best een gaaf nummer. Binnenkort maar eens het hele album proberen.

avatar van zaaf
Ik volg teunnis, best fraai dit. en een stem om verliefd op te worden.