The Swinging Blue Jeans - Best of the 60's (2000)

Rock / Pop
Label: Disky

1. It's Too Late Now (1:49)
  2. Do You Know (2:24)
  3. Hippy Hippy Shake (1:45)
  4. Now I Must Go (1:57)
  5. Good Golly Miss Molly (2:04)
  6. Shaking Feeling (2:07)
  7. You're No Good (2:16)
  8. Shake Rattle & Roll (2:06)
  9. Lawdy Miss Clawdy (1:41)
  10. Long Tall Sally (1:45)
  11. Shakin' All Over (2:03)
  12. Promise You'll Tell Her (2:04)
  13. Tutti Fruitti (1:59)
  14. It Isn't There (2:15)
  15. Make Me Know You're Mine (2:27)
  16. Ready Teddy (2:14)
  17. Don't Make Me Over (2:50)
  18. Save the Last Dance for Me (2:55)
avatar van heartofsoul
Het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat ik in de sixties ben opgegroeid, maar de Swinging Blue Jeans mag ik nog steeds graag horen. Dit is wel niet hun allerbeste verzamelaar (doordat ik moet rusten met mijn voet kan ik niet bij al mijn cd's) maar het fantastische Make Me Know You're Mine en het erg mooie Don't Make Me Over staan er gelukkig gewoon op.

avatar van spinout
Hoe verhouden de nummers zich tot de originelen, heartofsoul? Die zijn van zo'n hoog niveau, dat ik me afvraag, zonder dit album te hebben beluisterd, of daar aan te tippen valt?

avatar van heartofsoul
Zelf prefereer ik de originelen, die uiteraard en inderdaad van hoog niveau zijn - heb je helemaal gelijk in.
De uitvoeringen van de Swinging Blue Jeans zijn echter wel behoorlijk energiek en bovendien spat het enthousiasme er vanaf. Hippy Hippy Shake bijvoorbeeld (dat je, het kan niet anders, vast wel eens hebt gehoord) vind ik nog steeds onverslijtbaar en kan zich moeiteloos handhaven naast het origineel van Chan Romero. Maar de tijd dat ze de rock 'n' roll grotendeels achter zich lieten levert wat mij betreft hun beste werk op. Songs zoals Don't Make Me Over, Now the Summer's Gone, Crazy Bout My Baby, Make Me Know You're Mine, dat vind ik nog steeds excellente popmuziek. Maar smaken verschillen natuurlijk.