The Swinging Blue Jeans - Hippy Hippy Shake [US] (1964)

Rock / Pop
Label: Imperial

1. Good Golly Miss Molly (2:03)
  2. Angie (1:43)
  3. It's Too Late Now (2:21)
  4. Think of Me (2:01)
  5. Do You Know (2:21)
  6. Hippy Hippy Shake (1:44)
  7. Shaking Feeling (2:09)
  8. Shake Rattle & Roll (2:07)
  9. Shakin' All Over (2:00)
  10. Now I Must Go (1:55)
  11. Wasting Time (1:45)
  12. Save the Last Dance for Me (2:50)
avatar van jorro
Wat ik me nou afvraag, wat betekent de toevoeging (US) aan de titel van dit album. Is dit een US versie van het album?
Beginnen met Good Golly Miss Molly is een swingende opening die strijdt met de Hippy Hippy Shake om de prijs voor het meest swingende nummer op dit album.
Ook It's Too Late Now vind ik een fijn nummer, leuke melodie. Zo ook Think of Me.
Do You Know, beetje Beatles, net als Shaking Feeling en Now I Must Go. Shake Rattle & Roll en Shakin' All Over zijn weer voor de swingers,
Zo'n instrumentaal nummer als Wasting Time vind ik jammer en ook afsluiter Save the Last Dance For Me past er niet zo goed bij, Beetje te tam.

Een krappe voldoende voor dit album (3*) dat op 54 staat in de 100 Greatest Albums of 1964 en niet voorkomt in BestEverAlbums.

avatar van nlkink
Dit is inderdaad een album samengesteld voor de Amerikaanse markt, in de meeste gevallen gebaseerd op een Brits album met een paar andere nummers. Waar op de Britse albums wel eens een hitsingle ontbrak werd er op de US versie van zo'n album ruimte gemaakt voor de hit ten koste van een album track.
The Swinging Blue Jeans hebben van 1963 tot en met 1966 een trits succesvolle singles uitgebracht. Vanaf 1967 was het succes voorbij, al zijn er in de periode tot 1969 hele aardige singles uitgebracht. Eigenlijk volstaat een goede compilatie, en gelukkig zijn er een paar interessante te vinden.

BrotherJohn
Op Discogs zie ik zes versies van dit album, allemaal van aan de andere kant van de oceaan. Vermoedelijk is hier geen Engelse uitgave van. De [US] toevoeging is mij ook een raadsel.