Fischer-Z - Building Bridges (2017)

Label: BMG

1. Damascus Disco (3:11)
  2. Easy Money (3:11)
  3. Wild Wild Wild Wild (2:43)
  4. Barbera Sunlight (3:31)
  5. So Close (3:41)
  6. Umberella (2:24)
  7. Let's Put the Pressure On (3:05)
  8. Shrink (2:10)
  9. Invite Me to Your Party (2:41)
  10. There's a Wilderness Here (3:28)
  11. Row Boys Row (3:23)
avatar van devel-hunt
Het blijft natuurlijk John Watts music, of hij er nu het label Fischer Z aanhangt of niet, het draait alleen om hem.
Toch wel een miskent talent.
Platen als world salad, Going deaf for a living, One more twist, The Iceberg model, Stream en destination Paradise zijn daar echt wel voorbeelden van, klasse platen met een hele eigen smoel.
En plotseling komt hij met een nieuwe plaat die met zijn beste werk kan concurreren. John Watts vindt de wereld fucked up, en dan is hij op zijn best.
WOW.

avatar van notsub
Dat het na zoveel jaren lukt om met een CD als deze op de proppen te komen is erg knap. We hebben dit mede te danken aan de inspiratie die John Watts hoorbaar haalde uit de actuele wereldproblematiek. De teksten zijn er werkelijk van doordrenkt. Muzikaal klinkt het flink rauw; geen subtiele toetsen, maar vooral gitaren en hier een daar zelfs wat blazers. Hoewel zijn stem hoorbaar minder is geworden is de passie volop aanwezig. Building Bridges moet zo ongeveer Fischer-Z op zijn best zijn anno 2017. Ik ben er blij mee.

avatar van c-moon
Zalig plaatje!!!! Wat ben ik hier blij mee zeg...

Op Luminousdash.com besprak ik de CD:
"Twee jaar na This Is My Universe en alweer vijftien jaar nadat hij Fischer-Z nieuw leven in blies, pakt John Watts uit met een behoorlijk potige in uw gezicht-rockplaat die aardig wegrockt, en je onderweg een geweten schopt. Een album dat met twee voeten in 2017 staat en tegelijk enkele van die o zo herkenbare Fischer-Z-elementen bevat. Nee, het is geen tweede Word Salad, geen vervolg op Going Deaf For a Living, noch een nieuwe Red Skies, wel een sterk album dat een angry young man op leeftijd in topvorm aan het woord laat."

De rest van de bespreking lees je hier:
FISCHER – Z Building Bridges - Luminous Dash - luminousdash.com

avatar van Marty McFly
Potverdikkeme, wat een fijne plaat!

Pim
In zijn ondergewaardeerde hoekje blijft deze man alsmaar platen maken die goed klinken. Een beetje de Red Skies van 2017.

Dim
Topalbum hoor, stuk voor stuk krachtige songs.

bas1966
er staan mooie nummers op, zeker ! vooral wild *4 doet me denken aan het oude werk !
maar waarom vind ik hier niets van 'the perfect album ?? uit 1998.
vind ik persoonlijk nog veel beter dan dit album...
Fischer-Z - The Perfect Album (CD) at Discogs