Jarvis Cocker & Chilly Gonzales - Room 29 (2017)

Verenigd Koninkrijk / Canada
Neoklassiek / Pop
Label: Deutsche Grammophon

1. Room 29 (3:35)
  2. Marmont Overture (2:41)
  3. Tearjerker (3:04)
  4. Interlude 1 - Hotel Stationery (1:21)
  5. Clara (2:59)
  6. Bombshell (4:35)
  7. Belle Boy (3:03)
  8. Howard Hughes Under the Microscope (3:19)
  9. Salomé (2:54)
  10. Interlude 2 - 5 Hours a Day (1:14)
  11. Daddy, You're Not Watching Me (2:10)
  12. The Other Side (3:44)
  13. The Tearjerker Returns (3:32)
  14. A Trick of the Light (7:21)
  15. Room 29 [Reprise] (2:10)
  16. Ice Cream as Main Course (2:50)
avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Een Deutsche Grammophon-release met "parental advisory"-sticker? Dat moet een primeur zijn .

avatar van Wickerman
Ein-de-lijk weer werk van Jarvis Cocker! Ik kijk er naar uit.

avatar van E-Clect-Eddy
Jarvis Cocker mag zijn ding doen op wat in essentie een Chilly Gonzales album is, niet op alle nummers is Jarvis te horen. En afgezien van wat sfeergeluiden is het Chilly's pianospel wat het album draagt maar gelukkig zijn de teksten van Jarvis weer heerlijk om naar te luisteren.

Na het ingetogen begin wordt het wel iets vrolijker en rijker muzikaal aangekleed. Zoals in Clara, wanneer gesproken wordt van een orkest komt die ook subtiel binnen... maar wat op de achtergrond niet dominant.

Met Belle Boy wordt het iets meer dramatisch, meer dynamiek zonder echt bombastisch te worden.

Het pianospel is wat melancholisch en de teksten worden soms haast sprekend voorgedragen. Er zitten ook wat samples in van een andere spreker (acteur of Chilly?), maar meer om sfeer te creëren.

Een heerlijk album voor laat op de avond... om te chillen met Chilly

Favorieten, naast de singles Room 29 en Tearjerker ook Belle Boy