Outro Tempo (2017)

Alternatieve titel: Electronic and Contemporary Music from Brazil 1978-1992

Electronic / Wereld
Label: Music From Memory

1. Piry Reis - O Sol Na Janela (5:06)
  2. Nando Carneiro - G.R.E.S. Luxo Artesanal / O Camponês (6:10)
  3. Cinema - Sem Teto (2:58)
  4. Os Mulheres Negras - Só Quero um Xodó (3:37)
  5. Fernando Falcão - Amanhecer Tabajara (À Alceu Valença) (3:58)
  6. Anno Luz - Por Quê (4:55)
  7. Andréa Daltro - Kiuá (5:49)
  8. Os Mulheres Negras - Mãoscolorida (3:52)
  9. Bené Fonteles - O M M (3:18)
  10. Carlinhos Santos - Giramundo (2:43)
  11. Priscilla Ermel - Gestos de Equilíbrio (9:01)
  12. Carioca - Branca (5:04)
  13. Marco Bosco - Sol da Manhã (4:42)
  14. Maria Rita - Cântico Brasileiro No 3 (Kamaiurá) (4:11)
  15. Marco Bosco - Madeira II (Mãe Terra) (2:37)
  16. Priscilla Ermel - Corpo Do Vento (15:45)
  17. Luhli e Lucina - E Foi (3:56)
avatar van Gyzzz
Ik ben absoluut niet bekend met Braziliaanse muziek, maar na het horen van deze mooie compilatie ben ik wel benieuwd geraakt naar meer!

Kan daarom helemaal niet bepalen of en waarvoor dit representatief is, maar zou hem zeker aanbevelen.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Hoezo komt deze plaat uit Nederland? Is daar het label gevestigd?

Ik ben gek op Braziliaanse muziek, maar dan vooral uit de jaren '60 en '70, zoals deze, deze en deze. Ben wel benieuwd hoe electronische muziek uit Brazilië klinkt en hoe het de tand des tijds heeft doorstaan.

avatar van Masimo
panjoe schreef:
Hoezo komt deze plaat uit Nederland? Is daar het label gevestigd?
Is altijd zo bij verzamelalbums met meerdere artiesten. Dan wordt inderdaad het land waar het label gevestigd is ingevoerd. Net zoals bv de Electronic Street Parties from Mali in de VS gehouden lijken te worden.

Poa
Voor de geïnteresseerden (vergelijkbaar concept, zelfde label): Uneven Paths

avatar van Cellulord
Voor de lifhebberts is nu ook een vervolg. Bandcamp

avatar van philtuper
Deze en ook deel twee: supermooi artwork! Alleen al daarvoor zou ik het vinyl willen aanschaffen. Weet iemand toevallig de naam van de kunstenaar/kunstenares?

Poa
philtuper schreef:
Weet iemand toevallig de naam van de kunstenaar/kunstenares?

alicequaresma.com

avatar van philtuper

Geweldig werk. En de typografie is ook heel goed gedaan. Versterkt het beeld. Hulde!