Charlemagne Palestine - Strumming Music (1974)

Neoklassiek
Label: Shandar

1. Strumming Music (52:14)
avatar van Paap_Floyd
Wat is dit voor iets?

avatar van Gyzzz
Mooi, snel, hypnotiserend pianospel. Erg aan te raden!

Sietse
zeer zeker ja

Een spervuur op Bösendorfer piano dat een ongekend en continu evoluerend samenspel van boventonen creëert.

Zit bij mij héél dicht tegen mijn top 10 aan, heeft er zelfs een tijdje in gestaan volgens mij.

avatar van Paap_Floyd
Bevalt me erg goed dit. Interessant spul.

jeko
En zo ondek je nog eens iets op zomaar een vrijdagavond.

avatar van Tha)Sven
Of op een woensdagavond.
Wat is dit een prachtige waterval van klanken.
Er zit zoveel kracht en gevoel achter de tonen, vooral de climax is geweldig.
Ik zet meteen in op 4,5 ster, maar deze gaat misschien nog wel top 10 materiaal worden.

avatar van John Doe
Ja, ik vind deze ook zeer mooi.

avatar van itchy
Schitterend dit zeg. Bouwt zo mooi op, en gaandeweg drijf je af op een zee van boventonen, met een hele variëteit aan golven. Jammer maar tegelijk ook grappig dat hij er aan het begin even doorheen moet hoesten

Sietse
Er is nu ook een 3 dubbele CD op Sub Rosa met het stuk voor piano, harpsichord en strings. Iedere cd bevat een versie.

avatar van Supernormal
Gisteren voor de eerste keer live gezien met Oren Ambarchi als gastmuzikant en ik moet zeggen dat het concert toch wat tegenviel. Die poppenkast rond zijn piano en dan die afgrijselijke kleren horen er natuurlijk bij. Soms krijg je toch het gevoel dat je naar een oude bezopen gek aan het luisteren bent. Hij is wat over zijn tijd heen denk ik, vooral met dat keelzingen gaat hij er dikwijls over. Ambarchi heeft misschien wel minder status maar is een heel pak boeiender qua sound.

Misterfool
Prachtige, hypnotiserende, minimalistische muziek die werkelijk waar geen seconde verveeld. Itchy beschrijft de plaat erg goed: "een zee van boventonen' waar je als luisteraar heerlijk op mag drijven. Benaderd haast Music for 18 Musicians als het om luistergenot gaat.