Zara Larsson - So Good (2017)

Zweden

4. So Good (2:47)

met Ty Dolla $ign

5. TG4M (2:53)
  6. Only You (3:42)
  7. Never Forget You (3:33)

met MNEK

8. Sundown (3:26)

met Wizkid

9. Don't Let Me Be Yours (3:19)
  10. Make That Money Girl (3:19)
  11. Ain't My Fault (3:44)
  12. One Mississippi (3:08)
  13. Funeral (3:36)
  14. I Can't Fall in Love Without You (3:01)
  15. Symphony (3:35)

met Clean Bandit

Echt zonde dat 'Permission' en 'Wanna' hier niet opstaan (speelde ze telkens live). Ze (lees: haar team) wil dolgraag een nieuwe hit en met deze 2 kan ze dit ook echt bereiken...

Rudi1984
Maar wat een allround talentje! Ik had er tot vorige week nog nooit van gehoord, maar inmiddels is de cd gepreordered en zit het concertkaartje in de zak. Ze kan uitgroeien tot een heel grote.

Rudi1984 schreef:

Wat zijn al die talenten van haar dan precies?

Arrie schreef:

Wat zijn al die talenten van haar dan precies?

Songwriting (ook al werkt ze nog veel met anderen samen), dijk van een stem, leuke, eigenzinnige instelling, fijne verschijning.

avatar van Arrie
Ik denk niet dat je te veel moet verwachten van die 'songwriting'-credits. En die 'veel' is volgens mij ook gewoon 'altijd' of heeft ze één van haar nummers helemaal alleen geschreven?

Waarom moet je daar niet te veel van verwachten?

Bij de nummers die ze mede geschreven heeft staat haar naam als eerste genoemd, vaak betekent dat dat ze ook de grootste rol had in het proces.

avatar van Appels123
Ben niet van plan dit album te gaan luisteren, maar hoorde So Good ergens voorbijkomen. Dat is toch wel één van de slechtste popnummers die ik in tijden gehoord heb. Man man man.

avatar van coldwarkids
Waarom moet je daar niet te veel van verwachten?

Omdat het allemaal nep klinkt! Mooidoenerij

Onzin.

Waarom moet je daar niet te veel van verwachten?

Klopt, maar dat kunnen ze natuurlijk ook zo doen laten lijken. Ik heb er mijn twijfels bij, ze heeft nog nooit helemaal alleen een liedje geschreven. Maar goed, het is slechts mijn gevoel tegen de jouwe, en de feiten ondersteunen dat van jou meer.

Haar zang vind ik verder ook niet al te bijzonder, maar dat is subjectief natuurlijk.

avatar van NewYorkCityLight
Ik ben best wel benieuwd naar dit album. Waarom weet ik niet, want tot nu toe vind ik geen enkele single meer dan 'wel oké'. Ze heeft in ieder geval wel een fijne stem en de hoes van het album is ook mooi.

Het album is al sinds vorige donderdag gelekt en de singles zijn echt de hoogtepunten (ondertussen tamelijk gedateerd). One Mississippi is nog wel een goed nummer maar buiten de singles zijn het vooral fillers. Symphony heeft ook hitpotentieel, vooral door de productie van Clean Bandit. Ik blijf erbij dat dit met 'Permission' en 'Wanna' veel beter had geweest!

Rudi1984
Fijn plaatje hoor, zoveel is na een luisterbeurt al wel duidelijk. Niet grensverleggend, wel fris en spontaan. Ze heeft toch iets wat ik bij de meeste popmuziek van nu mis.

avatar van E-Clect-Eddy
Grotendeels prima Dance Pop van een toekomstige Pulp Pop prinses, die af en toe doet denken aan Rihanna alleen in diverse nummers iets te veel auto-tune-als-effect gebruikt.

Ziet er goed uit en heeft een fijne stem dat is eigenlijk alles wat deze dames hoeven aan te bieden naast een goede producer voor de muziek. Vooral niet te veel bij (serieus) nadenken, hap-slik-weg.

Rudi1984
Hap-slik-repeat, in mijn geval; ik vond hem direct al heel fijn, maar had nooit verwacht dat dit zo'n groeiplaat zou zijn. Het lijkt allemaal zo simpel in elkaar te zitten, maar die hooks zijn zo verdomd vernuftig dat ik hem maar niet af kan zetten.

Er zitten wel een paar minder interessante nummers tussen, maar dat doet er nauwelijks toe omdat er zoveel knallers omheen staan. En sowieso luistert alles heerlijk weg.

Verrassing van het jaar. Swift in de dop, zou ik bijna willen zeggen. Bijna.

avatar van Pinsnider
Was toch ook wel heel erg benieuwd naar de gehele plaat na het horen van de fijne radiohitjes. Ik hoopte dan weer op een modernere vorm van Robyn. Maar het is nu inderdaad meer een beetje Rihanna/Swift-Light. En al die verschillende stijlen klinken eerder geforceerd dan creatief. En dan is het liedje dat mede-geschreven is door mijn grootste muziekheld allertijden (Joakim Berg; Only You) ook nog eens hemeltergend zwak. Jammerjammer, hier had ik meer van verwacht. Ik zet Symphony nog maar eens aan....

avatar van MIAB
Best een vermakelijke popplaat, maar niet echt onderscheidend. 3,5*