Hessel - Dust (1990)

Label: Polydor

1. Brother Sagittarius (3:31)
  2. Dust (4:16)
  3. One Way Return (4:11)
  4. Living on a Lie (3:47)
  5. Tell Me Now (3:33)
  6. Discoveries (4:02)
  7. Sorry at Sunset (3:52)
  8. The Joker (4:18)
  9. There's Love Down Here (4:10)
  10. Me and My Baby (3:47)
  11. Any River You Take (6:28)
avatar van RichardCorjanus
goed.

avatar van Twinpeaks
Meegepikt voor een luizige 0,25 cent . Het klinkt niet verkeerd ,maar ik stoor me nogal aan de uitspraak . Muzikaal en tekstueel zit het degelijk in elkaar . Maar de uitspraak wringt teveel om er een voldoende aan te schenken dus ik zet hem op 2 en halve ster .

Hendrik68
He leuk, een bericht bij deze plaat. Was hem haast vergeten. Heb hem ook ooit gekocht als herinnering aan de (zuip)vakantie in Midsland, toen een bezoek aan zijn kroeg, waarvan ik de naam kwijt ben vaste prik was. Iets van Groene Weide of zo in een dorpje vlakbij Midsland. Den Hoorn volgens mij. Die optredens waren een groot feest. Deze plaat bepaald niet. Het is het allemaal net niet. Melodieën die niet blijven hangen, vage productie, inderdaad ook geen overtuigende uitspraak. Het heeft gewoon niet voldoende niveau. Doet echter niks af aan de onvergetelijke herinnering aan zijn kroegoptredens.

Parlotones
Heb deze ook op cd , het is misschien geen hoogvlieger maar Brother Sagitarius is prachtig.

avatar van bikkel2
Werd toendertijd met veel poeha gepromoot.
Ik werkte toen bij die bekende platenzaak en kan mij herinneren dat er best veel vraag naar was.
Zingende kroegbaas van een eiland, is een leuk affiche en Brother Sagitatius is inderdaad een mooi liedje.
De rest van de plaat is mij bepaald niet bij gebleven. Geen goed teken.
Ik denk ook niet dat Hessel de aspiratie had om het echt te maken.