Oumou Sangaré - Mogoya (2017)

Mali

6. Djoukourou (4:09)
  7. Kounkoun (4:46)
  8. Minata Waraba (4:47)
  9. Mogoya (3:38)
Pracht album. Dat me bij deze Oumou altijd verbaast is dat Zoe altijd haar eigen klankbeeld creëert, en haar Afrikaanse roots goed gebruikt. En een heel verstandige keuze vind ik dat ze nu gebruikt maakt van producer en muzikant Tonny Allen, waarbij ze minimale westerse en elektronische invloeden een subliem geluid weet te creeren, en zo een waar modern meesterwerk weet te scheppen. En naar al die jaren is haar stem alleen maar gegroeid, en dat voegt weer een mooi geheel toe aan dit al indrukwekkende oeuvre van deze Oumou Sangarè

avatar van ohmusica
In de slibstream van Fatoumata Diawara - Fenfo (2018) Mogoya nog eens beluisterd, dit vind ik bijna net zo goed.