Jesse Malin - Glitter in the Gutter (2007)

Label: One Little Indian

1. Don't Let Them Take You Down (2:51)
  2. In the Modern World (2:58)
  3. Tomorrow Night (3:30)
  4. Broken Radio (3:38)

met Bruce Springsteen

5. Prisoners of Paradise (2:56)
  6. Black Haired Girl (3:00)
  7. Lucinda (2:56)
  8. Love Streams (3:28)
  9. Little Star (2:58)
  10. Bastards of Young (3:36)
  11. Happy Ever After (Since You're in Love) (4:06)
  12. NY Nights (3:47)
  13. Aftermath (4:05)
vroeger nog in het voorprogramma van ryan adams. gevolgd vanaf zijn eerste cd en geen spijt van gehad. een ijzersterke cd.

Ik heb de cd gisteren besteld bij bol en vandaag ontvangen.
Wat een geweldige cd, met rustige nummers en echte rock nummers zoals:
Broken Radio met Bruce 'The Boss' Springsteen, dit gaat over de moeder van Jesse die stierf toen hij 18 jaar was.

Prisoners of Paradise: lekker rock nummer
Black Haired Girl: zingt Jakob Dylan (ja de zoon van) ook op mee.

beaster1256
na de ietwat mislukte eerste cd , wad de tweede beter , maar deze is echt heel goed , hij moet ermee doorbreken , met de hulp van bruce en jacob , en zeer zeker ryan adams , die heier ook veel meehelpt , en voor fans van ryan , dit is een must

avatar van Smirnoff
Geweldige CD. Het nummer met Bruce is top!
Verder is Ryan Adams een geweldenaar, dus ....... genieten.

avatar van Coentje
Vieze, onoriginele cover, maar toch een album wat wel lekker wegluistert. Maar echt origineel is het allemaal niet, op het duo met Bruce na.. 3,5*

avatar van Slowgaze
Is Black Haired Girl nou wel of niet een Van Morrison-remake? De overeenkomsten zijn te groot om het nummer op eigen naam te kunnen zetten, wat Jesse dus wel doet.

avatar van Ronald5150
Eigenlijk is dit best een aardige plaat, maar niet eentje die mij echt kan bekoren. De muziek is energiek en soms best aanstekelijk, maar ik heb een paar problemen met "Glitter in the Gutter", te weten: de stem van Jesse Malin vind ik gewoon niet mooi. Ik ga me er na een aantal nummers ook gewoon aan ergeren. Te weinig variatie en dat gaat me tegenstaan. Daarnaast lijkt het wel of Malin op twee gedachten hinkt, enerzijds wil hij muziek maken die geworteld is in de punk en anderzijds toch ook toegankelijk blijven. Ik krijg daarom soms het idee dat hij te krampachtig zoekt naar een hoog meezinggehalte. "Glitter in the Gutter" is absoluut geen slechte plaat, ik vind het prima om zo af en toe eens een liedje voorbij te horen komen, maar een heel album is gewoon niet mijn smaak.