The Cranberries - Something Else (2017)

Ierland
Label: BMG

1. Linger (4:55)
  2. The Glory (5:14)
  3. Dreams (4:24)
  4. When You're Gone (4:10)
  5. Zombie (4:01)
  6. Ridiculous Thoughts (3:07)
  7. Rupture (4:16)
  8. Ode to My Family (4:43)
  9. Free to Decide (3:17)
  10. Just My Imagination (4:02)
  11. Animal Instinct (3:39)
  12. You & Me (3:33)
  13. Why (5:01)
The Cranberries coverd zichzelf??

deric raven schreef:
The Cranberries coverd zichzelf??

Everybody else is doing it, so why can't we?

avatar van luigifort
Weer ns wat anders..

avatar van E-Clect-Eddy
Akoestisch album, met 3 nieuwe nummers (The Glory, Rupture, Why) aldus hun fansite misschien moet deze als live album aangemerkt worden of als verzamelaar?

avatar van coldwarkids
Geld nodig dame en heren?

The Cranberries is bezig met een akoestische tour. Waarschijnlijk de reden van deze plaat. Oude nummers in een nieuw akoestisch jasje.

avatar van E-Clect-Eddy
Tien klassiekers van De Grote Veenbessen in een akoestische setting met strijkers plus 3 nieuwe nummers.

De stem van Dolores O'Riordan klinkt nog steeds prima, misschien zelfs iets zuiverder en iets minder geforceerder dan vroeger. Zeer aangenaam om naar te luisteren op een zonnige zaterdag. De combinatie van het oude werk met de violen werkt prima, nergens te zoet. Er blijft nog altijd een Rock vibe leven in de meeste nummers in deze uitgekleden versie's.

De nieuwe nummers zijn prima maar kunnen zich nauwelijks onderscheiden van de andere nummers doordat allen op dezelfde akoestische manier zijn aangekleed.

Deze ga ik de komende weken wat vaker beluisteren, 's avonds en overdag een album met originele versie's omdat dit de buren niet zal storen

avatar van E-Clect-Eddy
"Somewhere in between here and heaven
Somewhere in between where and why
Somewhere in another dimension
I can hear you asking me why
Why?
Why??"

avatar van rkdev
Mooie akoestische plaat, waarop The Cranberries een doorsnede van hun discografie voorzien van sfeervolle nieuwe arrangementen met strijkers. De 3 nieuwe nummers Glory, Rupture en Why zijn ook de moeite waard. Vooral Glory wordt fantastisch gezongen door een zeer goed bij stem zijnde Dolores. Mooie aanvulling op de sowieso al sterke albums van deze sympathieke Ieren.