The Amazons - The Amazons (2017)

Label: Fiction

1. Stay with Me (3:14)
  2. Burn My Eyes (4:18)
  3. In My Mind (3:50)
  4. Junk Food Forever (3:46)
  5. Raindrops (4:46)
  6. Black Magic (4:31)
  7. Ultraviolet (3:38)
  8. Little Something (4:05)
  9. Holy Roller (3:56)
  10. Something in the Water (4:53)
  11. Palace (3:46)
  12. In My Mind [Acoustic] * (4:23)
  13. Raindrops [Acoustic] * (4:33)
  14. Junk Food Forever [Acoustic] * (3:58)
  15. Little Something [Acoustic] * (3:29)
  16. Black Magic [Acoustic] * (4:02)
  17. Ultraviolet [Acoustic] * (3:45)
avatar van Pinsnider
Lekker vol-vet geluid onder het motto "beter goed afgekeken dan zelf slecht bedacht". Dit is mijn muziek! Ben benieuwd naar de volledige langspeler!!!

avatar van Grecio
Helaas haalt de rest van het album het niet bij de eerder uitgebrachte singles. "In My Mind", "Black Magic" en "Little Something" zijn prachtige nummers. Van de nieuwe nummers steekt vooral "Something in the Water" er bovenuit. Ook Ultra Violet en Stay With Me komen naar mijn mening nog in de buurt. De rest van de nummers zijn wat minder succesvol. Verder lijkt de zanger soms de tonen net niet te redden, wat na lang luisteren een beetje gaat irriteren. Jammer, maar wel een degelijk debuut, waar zeker nog potentie in zit.

Hier issie ook binnen.
Originaliteit is ver te zoeken en de bekendere nummers zijn inderdaad misschien wel de besten op de plaat, maar voor de rest stoort het me allerminst. Lekker gas op de lollie en gaan! Op Pinguin Radio is dit ook een verademing tussen al die serieuze folk/blues-meuk van de laatste tijd, met opnametechnieken uit de jaren '80. Voor mij liever een patat met een dikke klodder mayo dan een rijstecracker die niet vult en dus geen voldoening geeft.

Prima in het gehoor liggende rockmuziek. Allesbehalve origineel inderdaad, de singles zijn inderdaad de sterkste nummers en het laatste nummer had niet per se gehoeven. Dit zijn we over een paar jaar vergeten, maar voor nu kan je je er geen buil aan vallen. Ben benieuwd wat ze live kunnen over 2 weken op BKS...

avatar van Aladdin
Kan best, maar ik vermaak me er uitstekend mee in de auto, even niet die ideale schoonzonen folk. aan de andere kant....Fleetfoxes
Maar goed, deze dan. Vind de singles ook tot de betere nummers horen, maar niet perse de beste. De kwaliteit van de overige nummers valt mij juist heel erg mee.
Voorlaatste nummer, dat de plaat gewoon had moeten afsluiten, is bijvoorbeeld echt geweldig. Opener Stay With Me...topnummer, Raindrops, topnummer, Little Something...oh dat is een single....topnummer. Ik zou het willen omdraaien, vind alleen Burn My Eyes en Palace 'gewoon wel ok'. Voor de rest alleen maar singles waar ik blij van word. Voor mij lossen ze de belofte in.

avatar van Aladdin
Wel matig op Best Kept Secret, maar goeie band voor in de auto.

avatar van Pinsnider
Oei. Da's jammer. Je zou verwachten dat ze zo'n buitentent zouden platspelen....
Grecio: Nog dank voor de tips! Vant is errug leuk, Frank Carter vind ik een namaak-Arctic-Monkey .
Toch blijven deze Amazons wel mijn huidige favoriet. Maar misschien is dat ook ingegeven door emotie omdat we ze hebben zien (en vooral horen) spelen in een duits dorpscafe op een verhoging/podiumpje met een hoogpolig tapijt met daarachter een schilderij met koeien en desondanks was het geluid afgesteld op "stadion". Ik communiceer nu nog steeds louter met gebarentaal....

avatar van whitecoat
vond ze helemaal niet zo matig op BKS, alleen hoofdpodium om 14.30u was niet de ideale setting. In my mind heeft beste riff in jaren.

Deze cd zat tussen een stapeltje cd's die ik uit een rommelzaakje in Frankrijk tegenkwam en kocht. Ik begreep dat het wat stevige muziek was, dus voor mij een terugkeer naar eind jaren 70. Je kunt je absoluut geen buil vallen aan deze muziek, stevige rock. Geen hard rock, daarvoor zingt de zanger net iets te normaal, geen metal, daarvoor is het wat te braaf. Gewoon lekkere stevige rock, lekkere riffs, nummers die absoluut niet uitblinken in originaliteit maar prima in het gehoor liggen. Eind jaren 70 was ik zeker fan geworden van deze groep. Nu vind ik het gewoon even lekker om deze energieke muziek weer te horen en ga ik weer een beetje terug in de tijd. Je hoort aan alles dat ze er zin hebben en dat is toch ook wat waard.