U2 - Wide Awake in America (1985)

Ierland
Label: Island

1. Bad [Live] (7:59)
  2. A Sort of Homecoming [Live] (4:06)
  3. Three Sunrises (3:52)
  4. Love Comes Tumbling (4:45)
avatar van rudiger
TEQUILA SUNRISE schreef:
Oeps vergeten, dat was inderdaad een memorabele uitvoering!!
Ik zal eens de DVD van Live Aid opsnorren om o.a dit nummer weer eens te bekijken & te beluisteren!!
Ik heb op 13.7.1985 overigens wel lasogen opgelopen met die TV marathon

Goed idee , maar let a.u.b. niet op het kapsel van Bono .

avatar van Helicon
Alleen de moeite waaqrd vanwege Bad live, één van de mooiste nummers van U2 (vooral live)

Overigens vind ik de versie van Live Aid ('85) misschien nog wel iets mooier, Kippevel

avatar van James Douglas
Dat Bono tijdens die versie het leven van iemand gered heeft maakt de impact misschien nog wel groter.

avatar van kaztor
Deze versie van A Sort Of Homecoming overstijgt de matte studio-versie met gemak!

avatar van Marty McFly
James Douglas schreef:

Broodje aap!

Wat een relax ep tje is dit , geweldige nummers.

avatar van vielip
Ondanks, of misschien wel dankzij, dat deze EP zo kort is is het gebodene natuurlijk wel dik in orde! Deze live versie van Bad is zó ontzettend mooi! Daar kan geen andere versie tegenop voor mij. ASOH vind ik op het reguliere album al geweldig maar deze live versie is nóg mooier!! Heerlijk hoe Bono de zanglijnen veranderd en het daardoor een compleet andere smoel krijgt.
De b-kanten sluiten deze EP in gepaste stijl af. Te goed om als b-kantjes te worden afgedaan en gelukkig via deze EP alsnog aan de mensheid geopendbaard

avatar van rkdev
vielip schreef:
Helemaal mee eens. Het lijken wel 2 verschillende nummers. Dit komt denk ik vooral door het zeer afwijkende intro (de stuwende drums zitten er niet in).

avatar van vielip
Ja klopt! De live versie heeft meer een opbouw terwijl de cd versie meer een constant ritme heeft.

avatar van Hedser
De live versie van Bad is uitmuntend. Die van A Sort of Homecoming vind ik eigenlijk weinig toevoegen, het mist de sfeer die er op het album wel is.

avatar van vielip
Het voegt wel degelijk iets toe want de arrangementen zijn zo verschillend (vooral het intro) dat het een heel ander nummer lijkt vind ik.

IJsbergsla
Bad werd in 1985 uiteindelijk de grote doorbraak van U2 tijdens Live Aid op Wembley.
Maar de echte fans wisten al beter. Dat pure lentegevoel is er de laatste jaren wel een beetje vanaf. Te groot geworden, te grote stadions, te groot ego (Bono) en een band die muzikaal echt op zijn retour is.

avatar van Twinpeaks
Prima E.P. Bad is van de buitencategorie en ook de andere nummers mogen er zijn.Staat deze E.P. nu in zijn volledigheid op de remastered edition van The Unforgettable Fire ?

avatar van kaztor
Twinpeaks schreef:

avatar van Twinpeaks
Thanx . Dan die maar eens aanschaffen.

avatar van sierrra
Ik neem aan dat je de 2cd versie van de remaster bedoeld. Daar staat deze EP plus veel meer moois op.

avatar van vielip
Is die deluxe box al wat goedkoper geworden inmiddels?

avatar van Twinpeaks
@ sierra. Ik wilde eigenlijk voor die box gaan,maar die is best aan de prijs .

avatar van Cor
Cor
Uit de tijd dat ik alles van U2 wat los en vast zat, kocht. Geinig mini EP-tje met twee live uitvoeringen en twee outtakes van 'The Unforgettable Fire'