Nouveau Vélo - Reflections (2017)

Label: Excelsior

1. Day at Work (3:16)
  2. Together Again (6:15)
  3. You (2:15)
  4. A Reflection (2:50)
  5. Fade (3:57)
  6. Birthday (2:59)
  7. It's Not for Me (She Said) (4:35)
  8. Denim Brother (3:31)
  9. Doomsday (2:32)
  10. Mind Spills Over (5:21)
  11. So Much Better (3:00)
avatar van Marteen
Bijzonder goed album. Frisse gitaarpop van het betere soort. Met als uitblinker Together Again, geweldig opgebouwd nummer.

avatar van philtuper
Mwah. Valt mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Was echt heel enthousiast over hun vorige album maar nu ben ik de magie een beetje kwijt. Het pakt me niet meer zo. De liedjes klinken op de een of andere manier niet zo gedreven en catchy meer. Jammer...

Zag ze afgelopen dinsdag in het voorprogramma van Woods in Doornroosje en daar bekroop me ook al het gevoel dat de nieuwe nummers niet brachten wat de 'oude' deden. Afsluiter New Guinea was nl top!

avatar van WoNa
Prettige kennismaking met deze Brabantse band. De gitaar rock beweegt zich op een prettige wijze tussen de new wave/punk van eind jaren 70 en de jaren 80, gecombineerd met meer moderne indie rock. Er zijn geen hoogstandjes, gewoon lekker spelen rond een riffje en gaan, met hier en daar een leuke vondst en lekker vocalen.

De plaat is een tijdje blijven op de stapel met nieuwe releases waar ik zeker nog eens naar moest kijken, maar het kwam er maar niet van. Nu de band deze herfst uitgebreid door het land gaat toeren met Moss, is dat een mooie gelegenheid om er toch nog eens bij stil te staan. Het frisse geluid op Reflections spreekt mij uiteindelijk uitzonderlijk aan en weegt op tegen het feit dat misschien niet alles even origineel is. In die zin ben ik zeker een voorstander om iets goed, op eigen wijze, opnieuw in te vullen. Alleen op die manier gaan dingen uiteindelijk voorwaarts.

Waar de band overtuigt, is de manier waarop hij met het licht en het donker speelt. In de songs waar de stemming vaak donker is, klinkt de gitaar vaak hoog en zuiver en binnen het album door het contrast tussen songs als 'Day At Work' en 'A Reflection'. Tel daarbij op dat de productie van Jan Schenk zorg draagt voor voldoende lucht binnen de songs en er is sprake van een album dat bijzonder aangenaam is om naar te luisteren.

Het hele verhaal staat hier op WoNo Magazine.