Channel Live - Station Identification (1995)

Label: Capitol

1. Station Identification (4:39)
  2. Channel 1 (0:34)
  3. Lock It Up (3:31)
  4. Channel 2 (0:24)
  5. What! (Cause and Effect) (2:57)
  6. Mad Izm (4:15)

met KRS-One

7. Reprogram (3:50)
  8. Channel 3 (0:51)
  9. Sex for the Sport (5:02)
  10. Channel 4 (0:37)
  11. Down Goes the Devil (3:32)
  12. Build & Destroy (2:20)
  13. Alpha & Omega (4:47)
  14. Homicide Ride (4:38)
  15. Who U Represent (3:58)
avatar van FunkyMonk
Mad Izm

Harco
Meer mensen moeten deze shit checken.

Mad Izm is classic, en zat ook in de hip hop tracks knock-out, volgens mij.

raffael77
Geweldig album dit en Mad Izm is classic maar ik vind zelfs de Remix vet van Buckwild.

avatar van Chriz
Mad Izm is één van de beste nummers ooit.

avatar van J.M.
Down Goes the Devil is zóóó vet .

avatar van Osiris Apis
N.a.v. het topic "HipHop-albums die wat meer aandacht verdienen" ben ik dit album gaan luisteren.
Het album vind ik erg sterk beginnen met het titelnummer, lekkere rauwe sfeer.
Verder vind ik Lock It Up (met lekkere sax sample), Down Goes The Devil ook vet.
Andere nummers vind ik er niet zo uitsteken, maar het zijn geen slechte tracks.

Wat vinden jullie zo goed aan Mad Izm? Ik hoor er geen classic in, gewoon goed nummer.

avatar van Shelter
Chriz schreef:
Mad Izm is één van de beste nummers ooit.

avatar van Niek
Tsja. 11 Nummertjes, 3 kwartier en toch heb ik het gevoel dat ie lang duurt. Producties zijn prima, maar weinig bijzonder. Pakken me niet echt. En wat de raps eigenlijk hetzelfde verhaal. 3,5 sterren lijken me meer dan genoeg. Het contrast tussen KRS-One en Channel Live is wel wat te schrjinend. Niet voor niets is Mad Izm de beste track.

avatar van Psycholamp
Lekkere cd voor in de auto. Hiphop zoals het hoort.

avatar van principal2000
Dit album bevat vooral redelijke nummers en heeft met Mad Izm, Down Goes The Devil, Lock It Up en Sex For The Sport een paar uitschieters. Kritische punten zijn de uitermate korte speelduur in combinatie met de interludes, de mij minder aansprekende stemmen / flows van de MC's en weinig opverende momenten die je bij de beluistering van de overige tracks ervaart. Ik vind dit geen slecht album, maar wel eentje die je eens in de tijd op zet en dan ook nog eens (te) veel skipt en dan weer voor een redelijk lange tijd in de kast laat staan.

avatar van V.B.
Ik zet deze plaat niet vaak op, maar als hij voorbij komt op mijn ipod, dan blijf ik toch vaak hangen! Klinkt allemaal erg lekker met Mad Izm als uitschieter!

avatar van Kos
Kos
Reprogram, Mad Izm en Down goes the Devil zijn uitschieters. De rest is 'gewoon' wel lekker.

avatar van Dreten Bukgat
vandaag kondigde 90's tapes, een sublabel van hhv.de, een mooie 2LP reissue aan van deze klassieker. zoals altijd bij de releases van dit label was het voor de rappe... sold out in een halve dag tijd.