ASC - Zone of Avoidance (2017)

Electronic / Dance
Label: Auxiliary

1. Solar Reaction (7:03)
  2. Crystal Moon (7:26)
  3. Astral Dreaming (7:54)
  4. Carrier Signal (5:04)
avatar van Cellulord
Een tijdje geleden hoorde ik ASC voor het eerst, samen met Ulrich Schnauss, op een EP. Die EP klonk lekker, maar daar ik een beetje Schnauss aan't verkennen was en hij toch de grootere naam van beiden is dacht ik dat de muziek vooral aan hem te danken was/is.
Maar vandaag beluisterde ik een andere EP van ASC en ik was uiterst verrast en had ik zin in meer.
Een blik hier op MuMe zag ik deze staan en oh wat is die heerlijk.
Vergeet Dance, want hier is niets dans aan. Dit is ietwat donkere, ritmische (techno?) ambient van de bovenste plank.
Volgens Discogs is het Abstract, IDM, Downtempo, Ambient, ja daar kan ik me eerder in vinden. Op discogs zie ik ook dat de beste man (James Clements) een hele waslijst een EP's heeft. Ook heeft hij genoeg albums om me een tijdje van straat te houden.

Liefhebbers van ambient/downtempo mogen dit niet zeker niet laten liggen.