Jane Birkin - Birkin / Gainsbourg : Le Symphonique (2017)

Frankrijk
Label: Parlophone

1. Lost Song (4:51)
  2. Dépression Au-dessus du Jardin (2:46)
  3. Baby Alone in Babylone (4:41)
  4. Physique et sans Issue (3:09)
  5. Ces Petits Riens (2:15)
  6. L'aquoiboniste (3:16)
  7. Valse de Melody (3:08)
  8. Fuir le Bonheur de Peur Qu'il Ne Se Sauve (3:31)
  9. Requiem pour un Con (2:48)
  10. Une Chose Entre Autres (5:33)
  11. Amour des Feintes (4:43)
  12. Exercice en Forme de Z (3:06)
  13. Manon (2:47)
  14. La Chanson de Prévert (4:03)
  15. Les Dessous Chics (2:03)
  16. L'amour de Moi (4:15)
  17. Pull Marine (4:47)
  18. La Gadoue (4:08)
  19. Jane B. (3:46)
  20. L'anamour (3:18)
  21. La Javanaise (4:04)
Ze is de jongste niet meer. Dit album is een eerbetoon aan Serge Gainsbourg. Bekende nummers opnieuw gezongen met een klassieke omlijsting. Het blijven chansons, alleen nu wat dramatischer aangezet door toedoen van het orkest.

Een top-zangeres is ze niet, maar ik ga altijd weer voor de bijl wanneer de Franse dames gaan zingen. Of ze nu zeventig zijn of niet

avatar van E-Clect-Eddy
Vreemd genoeg mijn eerste volledige album van het voormalige zuchtmeisje. Ondertussen een dame op leeftijd. Ik hou het 11 nummers vol en dan geloof ik het wel.

Leuk idee maar ze hadden het 20 jaar eerder moeten doen dan had haar stem dat waarschijnlijk beter aangekund. Er zijn net iets te veel momenten per nummer dat de stem er net niet bij kan en dan dichtklapt, dat is nog altijd beter dan vals zingen maar het stoort me wel.

Had het idee dan door een andere zangeres laten uitvoeren en Jane als gast-artiest erbij betrokken. Muzikaal is het prima alleen ben ik niet zo van de klassiek en/of symfonische toer en zit er weinig verschil in de uitvoering tussen de nummers.