Municipal Waste - Hazardous Mutation (2005)

Metal / Punk
Label: Earache

1. Intro / Deathripper (2:18)
  2. Unleash the Bastards (1:56)
  3. The Thing (1:53)
  4. Blood Drive (1:13)
  5. Accelerated Vision (1:25)
  6. Guilty of Being Tight (1:52)
  7. Set to Destruct (2:01)
  8. Hazardous Mutation (1:19)
  9. Nailed Casket (1:36)
  10. Abusement Park (0:59)
  11. Black Ice (0:23)
  12. Mind Eraser (2:17)
  13. Terror Shark (1:42)
  14. The Thrashin' of Christ (2:30)
  15. Bangover (2:38)
Charles Manson
hee, eindelijk staat Municipal Waste er op!
Dat mocht effies duren.

Toffe plaat, lekker muziek van toen, gespeeld door muzikanten van nu.

lekkere plaat

avatar van paulisdik
municipal waste had toch nog een cd?

avatar van paulisdik
dit past wel in het rijtje van s.o.d. en d.r.i.

Charles Manson
ja, een live cd geloof ik.

avatar van MichelDumoulin
Wat een heerlijk trash-album is dit zeg! (Vroeger noemden we dit cross-over trouwens)

Ik wist niet dat er heden-ten-dage nog zulke fijne herrie gemaakt werd.

Ja, eindelijk. Ik heb zelf ook nog een poging gedaan om dit album erop te zetten, maar het plaatje bleek telkens niet goed te zijn. Gelukkig staat hij er nu op.
Goeie crossover thrash, ze komen binnenkort ook met een nieuw album uit geloof ik. En ja ze hebben nog een cd, genaamd Waste 'Em All. Die cd is meer thrashcore dan thrashmetal.

KCFM
MichelDumoulin schreef:

Nog steeds toch?
voor onderschijd te maken omdat trash als genre ruim is

avatar van HammerHead
Trash is inderdaad vrij ruim, da's zeg maar alles van Frans Bauer tot de mierzoete arrenbie van tegenwoordig. Thrash daarentegen is toch wel een redelijk afgebakend genre.

avatar van bennerd
HammerHead schreef:

avatar van MichelDumoulin
Weet er iemand hier trouwens uit welke film de beelden zijn die gebruikt worden in de videoclip van Deathripper? Ik heb het vermoeden dat ze afkomstig zijn van de film City On Fire. Maar zeker weten doe ik dit niet.

KCFM
HammerHead schreef:

avatar van Dexter
Municipal Waste is gonna FUCK YOU UP!!!!

Om maar eens wat zinnigs te zeggen over deze meesterlijke plaat Wat een tempo zeg, heerlijk.

avatar van MichelDumoulin
Het gemiddelde is behoorlijk hoog, mooi zo. Nu nog zo'n 12 positieve stemmen erbij en deze plaat zal hoog in de lijstjes verschijnen.

Oftewel stemmen; Charles Manson!

Berichten verplaatst naar Municipal Waste

avatar van wizard
Had veel positieve dingen over Municipal Waste gelezen ('toekomst van de thrash' etc), dus had redelijk hoge verwachtingen van deze plaat.
Nu houd ik wel van een potje thrash, maar deze plaat vind ik bij eerste beluistering nogal saai. Monotoon gebeuk die al snel verveelt. En dat voor een plaat van 26 minuten.
Morgen nog maar eens een kans geven, en eventueel later nog eens, wellicht dat het kwartje nog valt.

avatar van Psycho Holiday
Dit is de eerste plaat die ik van Municipal Waste heb gehoord.
Na vele lovende berichten was ik erg benieuwd naar deze band.

Ik heb de plaat nu een paar keer beluisterd, maar ik ben er niet van onder de indruk.De band speelt ontzettend strak en er zit absoluut intensiteit in, maar daarnast klinken de nummers veels te gehaast en ze zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden. Hazardous Mutation leunt te veel op de riffs en de snelheid en daar blijft het bij. Een plek voor diepgang is er niet. Voor mij is het een plaat die ik niet al teveel zal draaien.

Misschien dat de opvolgers The Art of Partying en Massive Agressive mij meer zullen aanspreken. Die zal ik ook zeker nog proberen, maar vooralsnog ben ik nog niet echt onder de indruk.

avatar van Lau1986
Municpal Waste gaat juist om snelheid en goede riffs. Ik vraag ook niet anders van deze band. Dit is perfect. 30 min een energie stoot vanjewelste. Stilstaan is er niet bij. Ik vind het punky randje wat er aan zit heerlijk. Intens dat is hoe ik deze plaat wil benoemen. De volle mep!

avatar van the crook
Heerlijke crossover geheel in de stijl zoals DRI, SOD, Nuclear Assault deze vakkundig aan ons afleverde eind jaren '80. Ben trouwens benieuwd of dit iets voor exodus is?

avatar van bennerd
Wat een ongekend feest, deze plaat! Het maakt een mens nostalgisch naar tijden die hij niet eens zelf meegemaakt heeft. En ondanks de onserieuze aanpak is dit toch allemaal heel vakkundig in elkaar getimmerd. Een van mijn favoriete thrashplaten.