Municipal Waste - Hazardous Mutation (2005)

Metal / Punk
Label: Earache

1. Intro / Deathripper (2:18)
  2. Unleash the Bastards (1:56)
  3. The Thing (1:53)
  4. Blood Drive (1:13)
  5. Accelerated Vision (1:25)
  6. Guilty of Being Tight (1:52)
  7. Set to Destruct (2:01)
  8. Hazardous Mutation (1:19)
  9. Nailed Casket (1:36)
  10. Abusement Park (0:59)
  11. Black Ice (0:23)
  12. Mind Eraser (2:17)
  13. Terror Shark (1:42)
  14. The Thrashin' of Christ (2:30)
  15. Bangover (2:38)
avatar van Psycho Holiday
Dit is de eerste plaat die ik van Municipal Waste heb gehoord.
Na vele lovende berichten was ik erg benieuwd naar deze band.

Ik heb de plaat nu een paar keer beluisterd, maar ik ben er niet van onder de indruk.De band speelt ontzettend strak en er zit absoluut intensiteit in, maar daarnast klinken de nummers veels te gehaast en ze zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden. Hazardous Mutation leunt te veel op de riffs en de snelheid en daar blijft het bij. Een plek voor diepgang is er niet. Voor mij is het een plaat die ik niet al teveel zal draaien.

Misschien dat de opvolgers The Art of Partying en Massive Agressive mij meer zullen aanspreken. Die zal ik ook zeker nog proberen, maar vooralsnog ben ik nog niet echt onder de indruk.