Principe Valiente - Oceans (2017)

Zweden
Label: Manic Depression

1. Wildest Flowers (4:55)
  2. When I Learned to Crawl (3:43)
  3. Strangers in the Night (4:50)
  4. Untouchable (6:10)
  5. Running Juveniles (5:14)
  6. No Time (4:29)
  7. The Reason Why (6:12)
  8. Monsters of the Sea (7:20)
  9. Strangers in the Night [Mister Monell Remix] * (5:40)
  10. Strangers in the Night [Canyons Remix] * (4:53)
  11. Wildest Flowers [Big City Bright Light Remix] * (3:12)
  12. Wildest Flowers [Canyons Remix] * (4:54)
  13. When I Learned to Crawl [Live Piano Version] * (4:23)
DjFrankie (moderator)
Verplicht luistervoer voor deze vleermuis liefhebber

avatar van Alicia
Ontegenzeggelijk goed voer voor vleermuizen!

avatar van Man of Sorrows
Iemand noemde deze band in het Soviet Soviet topic. Hoewel teveel vleermuis en enkele smakeloze video's (zoals helaas wel meer bands in dit genre) is The Night hier meteen tot cult classic in het genre gebombardeerd (paradoxaal mede dankzij de hier wél knappe video). Wel de zoveelste band die de sound van An End Has A Start soms haast letterlijk kopieert. Ik volg deze PV wel nog even.

avatar van Lexcoaster
Uhm... is die vleermuis referentie een insiders joke? Ik snap hem niet.

Lexcoaster schreef:
Uhm... is die vleermuis referentie een insiders joke? Ik snap hem niet.

Gothic zoals Som, Christian Death ed

avatar van Premonition
Als ik beide singles hoor (Wild Flowers en Stangers (waar is de R?) in the Night), dan vind ik dit nog steeds teveel vleermuiskitch en te weinig echtheid. Deze band kan imo beter, het debuut heeft dat bij vlagen wel.

avatar van reptile71
Vandaag kwam de LP bij me binnen. Eén draaibeurtje gehad nu en het klinkt weer fijn. En wat een indrukwekkende afsluiter!

avatar van Alicia
Het wordt tijd dat ze deze zanger eens onder die douche vandaan sleuren. De galm op de zang gaat op den duur een beetje tegenstaan. Verder vind ik het een redelijke plaat, maar geen echte topper.

avatar van starsailor
Eens wat betreft de galm op de zang. Muzikaal ook erg veel bombast. Het mag allemaal wel wat minder. Voorlopig de minste van de 3 albums.

DjFrankie (moderator)
Prachtige plaat weer. deze band kan hier weinig fout doen. Klinkt heerlijk

avatar van reptile71
Man of Sorrows schreef:

Ik vind dit album echt heel anders klinken dan An End Has a Start. Ik weet dat de massa wegloopt met dat album, maar ik vind deze van Principe Valiente een stuk lekkerder wegluisteren. Ja het galmt, maar dat is de sound nou eenmaal. Het is een zweverige (dromerige) vorm van post-punk. Ik vind het grootste deel van de nummers erg sterk en ik hou meer van de stem van de PV zanger dan van die van Tom Smith, die me op den duur wat gaat irriteren. Maar ja, het is allemaal een kwestie van smaak.

avatar van Chameleon Day
Op de drempel van het nieuwe jaar nu voor het eerst aan het beluisteren. Eerste twee tracks zijn sterk. Het gitaar- en baswerk is puik. De zang weer "te", net zoals op de vorige albums. En ook de synths klinken weer wat plat en gemakzuchtig....niets nieuws ten opzichte van het vorige werk.

Jean-Maurice
Ik ben het album nu aan het luisteren via hun bandcamp. Het klinkt wel wat Low-Fi vind ik. Waarschijnlijk expres zo bedoeld of het ligt aan de mp3 versie? Trouwens hoe spreek je in godsnaam de naam van de band uit? Ik oordeel pas als ik het origineel beluisterd heb. Klinkt op het eerste gehoor niet onaardig. Kende deze band nog niet en hier dus ontdekt.

Jean-Maurice schreef:
I Klinkt op het eerste gehoor niet onaardig. Kende deze band nog niet en hier dus ontdekt.

Veil Veil Vanish - Change in the Neon Light (2010) zelfde kaliber

Jean-Maurice
Wederom dank voor de tip Frank.

Jean-Maurice
Goed album hoor! Ik vind het ook wel wat op The Chameleons lijken. Ze zingen -als ik het goed gehoord heb- tweestemmig (?) wat ik altijd mooi vind. De geluidskwaliteit van die bandcamps is belabberd maar je krijgt wel een indruk. Ik heb nog geen origineel dus helemaal goed beoordelen kan ik het niet. Ga eens hun debuut luisteren. Interessante band. Misschien ook een band voor Geleen Calling DjFrankie.

avatar van Rainmachine
Kwam bij dit album uit via het nummer Strangers In The Night. Lekker wavie nummer en helemaal mijn ding. Lekker bas en mooi gitaarwerk, beetje Cure (Pornography), beetje Sisters, beetje Ikon en een beetje van verschillende bands. Maar ik ben toch wel onder de indruk. Zang is ook fraai en de opnamekwaliteit is top. Ik hou wel van de galm, geeft een lekker stukje dramatiek mee. Deze ga ik even uitgebreider beluisteren.