Eurovision Song Contest Kyiv 2017 (2017)

Oekraïne
Label: Universal

1. Lindita - World (Albania)
  2. Artsvik - Fly with Me (Armenia)
  3. Isaiah - Don't Come Easy (Australia)
  4. Nathan Trent - Running on Air (Austria)
  5. DiHaj - Skeletons (Azerbaijan)
  6. Blanche - City Lights (Belgium)
  7. Kristian Kostov - Beautiful Mess (Bulgaria)
  8. Naviband - Story of My Life (Belarus)
  9. Timebelle - Apollo (Switzerland)
  10. Hovig - Gravity (Cyprus)
  11. Martina Bárta - My Turn (Czech Republic)
  12. Levina - Perfect Life (Germany)
  13. Anja Nissen - Where I Am (Denmark)
  14. Manel Navarro - Do It for Your Lover (Spain)
  15. Koit Toome and Laura - Verona (Estonia)
  16. Norma John - Blackbird (Finland)
  17. Alma - Requiem (France)
  18. Lucie Jones - Never Give Up on You (United Kingdom)
  19. Tamara Gachechiladze - Keep the Faith (Georgia)
  20. Demy - This Is Love (Greece)
  21. Jacques Houdek - My Friend (Croatia)
  22. Joci Pápai - Origo (Hungary)
  23. Brendan Murray - Dying to Try (Ireland)
  24. Svala - Paper (Iceland)
  25. Imri - I Feel Alive (Israel)
  26. Francesco Gabbani - Occidentali's Karma (Italy)
  27. Fusedmarc - Rain of Revolution (Lithuania)
  28. Triana Park - Line (Latvia)
  29. Sunstroke Project - Hey Mamma (Moldova)
  30. Jana Burčeska - Dance Alone (F.Y.R. Macedonia)
  31. Claudia Faniello - Breathlessly (Malta)
  32. Slavko Kalezić - Space (Montenegro)
  33. O’G3NE - Lights and Shadows (The Netherlands)
  34. JOWST - Grab the Moment (Norway)
  35. Kasia Mos - Flashlight (Poland)
  36. Salvador Sobral - Amar Pelos Dois (Portugal)
  37. Ilinca Featuring Alex Florea - Yodel It! (Romania)
  38. Julia Samoylova - Flame Is Burning (Russia)
  39. Valentina Monetta & Jimmie Wilson - Spirit of the Night (San Marino)
  40. Tijana Bogićević - In Too Deep (Serbia)
  41. Omar Naber - On My Way (Slovenia)
  42. Robin Bengtsson - I Can't Go On (Sweden)
  43. O.Torvald - Time (Ukraine)
Nou vooruit: zou Italië dit jaar gaan winnen? Als ik moet gokken zet ik daar mijn geld op in. Ik zou er zeer goed mee kunnen leven in dit wat tamme jaar waarin ik verder Frankrijk, Portugal, Finland en België enorm kan waarderen.

avatar van edje1969
Voor mij heeft België het beste nummer. Verder erg gecharmeerd van de bijdrage uit Hongarije.

avatar van n0rules
Yes!! Het is allemaal weer aan het beginnen en wat heb ik er weer zin in. Ik heb een hele top 43 gemaakt van voor de show. Nou ja waarom laat ik die niet gewoon meteen zien.

43- Slovenië
4- Denemarken
3- Servië
2- Azerbeidzjan
1- Bulgarije

Het is en blijft mijn mening. Ik zou het leuk vinden om andere mensen hun tops te weten

n0rules schreef:

Misschien kan je met ons meedoen in dit topic: Muziek >> Algemeen >> Eurovisie Songfestival

avatar van Appels123
Hoewel het qua muziek gewoon zoals elk jaar bagger is, kan ik het toch niet ontkennen dat ik het Eurovisie Songfestival stiekem best grappig vind. Het is elk jaar weer een feest om Cornald Maas te horen. Ik snap alleen niet dat Nederland, met zo'n grote hoeveelheid populaire DJs, niet eens wat dansbaars instuurt. Met een naam als Martin Garrix of Afrojack kun je haast toch niet meer verliezen?

Toch nog een troost voor de Russische Julia Samoylova: het nummer staat gewoon nog op de cd.

avatar van Justinx
Heb nog niet alles gehoord, maar favorieten zijn België en Hongarije. En Moldavië is eigenlijk ook wel geinig.

avatar van musicfriek
aERodynamIC schreef:
Jammer genoeg wel, wat een draak van een nummer, ben benieuwd of ze haar volgend jaar alsnog gaan sturen. Bulgarije begint steeds meer te groeien hier, hij kan weleens voor een verrassing gaan zorgen

Als het net als vorig jaar de gedoodverfde favoriet niet gaat worden (was toen Rusland, nu Italië) dan zet ik mijn geld ook op Bulgarije.

Rusland is inderdaad erg. Denk wel dat Rusland dit heel bewust zo gedaan heeft om nu te kunnen zeggen 'ach zielig, een gehandicapte en dan ook niet het land in mogen'. Ze wisten namelijk van tevoren al dat dit zou gebeuren.

avatar van meneer
Ik beken: ik heb gekeken en idd, Portugal was het beste nummer. Mooi zelfs.

avatar van liefkleinhertje
Als je bedenkt dat alles pleebek is (behalve de zang) dan ging dat nummer van Oekraine toch wel alle vormen van zelfspot voor bij zeg ,dan heb je compleet schijt aan jezelf ik heb zelden iemand zo voor lul zien staan
Als ik daaraan mee moest doen dan trok ik eerst mijn apenpak (Italie) aan anders kwam ik mijn huis een jaar niet uit

avatar van stoepkrijt
De verzamelalbums van het Songfestival vind ik altijd lastig te beoordelen. Meer dan 3 sterren heb ik tot nu toe nog niet uitgedeeld, omdat de albums erg divers zijn, een lange zit zijn en altijd wel wat flutnummers bevatten waar ik helemaal niets om geef. Dat risico loop je nu eenmaal met een album dat 43 liedjes lang is.

Het Songfestivaljaar 2017 is echter een goede. Of mijn favoriete liedjes ook echt 'all-time favourites' gaan worden kan ik nu nog niet beoordelen, maar ik heb niet het gevoel dat de toppers uit 2017 significant beter zijn dan die van de afgelopen jaren. In de breedte is 2017 wel een erg goed jaar, met nauwelijks liedjes die een onvoldoende verdienen.

Mijn favorieten van dit jaar: Nederland (omdat dit nummer me live echt raakt), Azerbeidzjan (omdat het zo'n heerlijke onderhuidse spanning en een licht alternatief randje heeft) en Hongarije en Armenië (vanwege hun eigenzinnigheid).
Andere sterke inzendingen vind ik die van het Verenigd Koninkrijk (live zeer indrukwekkend), Italië (het perfecte Songfestivalliedje dat live niet uit de verf kwam), Denemarken (met indrukwekkende uithalen), Oekraïne (de enige rocksong) en Kroatië (kitsch die alleen op een Songfestival is toegestaan).

Eigenlijk zijn er nog wel meer liedjes die ik leuk tot zeer leuk vind, dus het was absoluut een goed jaar. Ook in de halve finales zijn bijvoorbeeld al een paar fraaie liedjes gestrand (Albanië, Zwitserland).

Van de uiteindelijke top 3 vind ik Bulgarije het best en Moldavië het leukst. Voor aanvang van het festival was dat nog een guilty pleasure van me, maar na de verrassende derde plaats hoef ik me er ineens niet meer voor te schamen. Epic sax guy strikes again.

avatar van adri1982
Ik vind de drie beste liedjes van dit songfestival: 'Grab the Moment' van JOWST uit Noorwegen (10e), 'City Lights' van Blanche uit België (4e) en 'Beautiful Mess' van Kristian Kostov uit Bulgarije (2e). Misschien had de laatstgenoemde dit Songfestival eigenlijk wel moeten winnen.

avatar van adri1982
meneer schreef:
Ik beken: ik heb gekeken en idd, Portugal was het beste nummer. Mooi zelfs.
Op het moment dat ik dit nummer hoorde vond ik het prachtig. Een van de drie stemmen die ik gaf op de lijn van The Eurovision Song Contest, gaf ik aan dit nummer van Portugal (De andere twee gingen naar België en Noorwegen). Maar een mening over een nummer kan omslaan, en dat is bij mij over de Song Contest Winnaar zo'n beetje gebeurd.