menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
1. Israël
2. Duitsland *
Duitslands ode aan de zuster is vooral een ode aan de zeik geworden. Dit avontuur zal met een s!sser aflopen, schat ik zo.

Martial schreef:
De PF Top 41:

Ah, die is ook leuk. Gaat er dan toch net even anders uitzien uiteraard, omdat er een aantal landen niet bij zitten en elk land maar 1 keer in die lijst komt te staan.

Ik denk dat als alle 41 landen aan bod zijn gekomen ik gewoon nog even door ga met het gedeelte favoriete inzending per land

Het land dat vandaag aan bod gaat komen, Frankrijk, gaat al heel lastig worden daar een hoop favoriete nummers van mij uit dat land komen.

Frankrijk: Bilal Hassani - Roi

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=VydsMYa9lyI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Niet alle Fransen waren blij met de keuze voor Bilal. Een verwijfd joch dat hun land moet vertegenwoordigen? Kan niet! Het toont maar weer aan hoe tolerant er aangekeken wordt tegen queer personen. Pluspuntje voor Bilal die er schijt aan heeft. Knap ook met zijn achtergrond, want makkelijk is het niet voor hem.

Gaat het makkelijk worden om Frankrijk weer eens een overwinning te bezorgen? Ik vrees van niet, alhoewel het misschien toch wel eens beter zou kunnen aflopen dan menigeen nu denkt.
Frankrijk behoort tot mijn favoriete festival landen, maar het is de laatste jaren een beetje op en af. Deze inzending is voor mij vlees noch vis. Niet slecht, niet goed. Ik kan het goed aanhoren, maar het doet me ook niet veel. Ik sympathie voor de zanger die blijkbaar zichzelf durft te zijn. Heel wat meer ballen dan al die hatende Franse haantjes

Top 41 over 2019:

1. Israël
2. Frankrijk
3. Duitsland

Statistieken

Hoogste positie: 1ste (1958, 1960, 1962, 1969, 1977)
Laagste positie: laatste (2014)

Persoonlijke favoriet: Marie Myriam - L'Oiseau et l'Enfant (1977 )

https://www.youtube.com/watch?v=Pa5ASp_EA-0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

1. Israël
2. Frankrijk **
Roi is mwah.
3. Duitsland

3. Frankrijk: Bilal Hassani - Roi

Vorig jaar hield Frankrijk voor het eerst in lange tijden een nationale finale, en dat was er een van hoog niveau. Ik verheugde me dit jaar dan ook op weer zo'n goede voorronde. Ik werd niet teleurgesteld; jammer alleen dat vanaf minuut 1 de winnaar al vaststond. Bilal is een van de grootste social media sterren in Frankrijk en tegen de fans viel niet op te stemmen. Jammer, want Seemone met Tous les deux was anders een van mijn favorieten geweest.

Het nummer Roi (geschreven door de vertegenwoordigers van vorig jaar, Madame Monsieur) is best aardig, maar ook niet heel bijzonder. Het is typisch zo'n nummer dat ik prettig vind om naar te luisteren, maar wat ik niet uit mezelf op zou zetten. Bilal zingt live niet altijd even zuiver, maar daar kan tot mei aan gewerkt worden en met achtergrondkoortjes kan veel worden opgelost. Ik denk dat het van de live-uitvoering gaat afhangen hoe Frankrijk dit jaar gaat scoren. Bij mij staat Roi momenteel een beetje in de middenmoot.

Persoonlijke favoriet: Amina - C'est le dernier qui a parlé qui a raison (1991)

https://www.youtube.com/watch?v=Y6OcS7NAM_0

Top 41 over 2019:

1. Israël
2. Frankrijk
3. Duitsland

Amina hoort in het lange rijtje nummers dat tweede werd, maar gewoon dik had moeten winnen. Ook voor mij aller tijden top 10 materiaal.

Italië: Mahmood - Soldi

https://www.youtube.com/watch?v=tEwvUu1dBTs

Italië scoort altijd wel goed bij mij. Ik vond het jammer dat ze jaren geen interesse meer hadden en was blij verheugd hun terugkeer te zien. Vorig jaar tekende het land voor mijn favoriete inzending dat jaar. Wat een geweldig nummer was dat. Non Mi Avete Fatto Niente van Ermal Meta e Fabrizio Moro was van topklasse.
Dat is dit jaar niet anders met Mahmood. Zijn hele album is trouwens wel de moeite waard. Tot Nederland z'n inzending bekend maakte was Italië het te kloppen land. Nu heeft het concurrentie van Nederland en Rusland. Ik denk dat Mahmood zeker kans maakt op een top 3 notering. Winst? Het zou kunnen, maar ik zie het toch niet helemaal gebeuren. Hoe dan ook heeft Nederland hier een heel sterke tegenstander aan. Een goede in elk geval en dat maakt het minder erg voor mij. Ik zou het niet erg vinden als dit land wint... nou ja... als Nederland niet zo'n goed nummer had dit jaar dan

Top 41 over 2019:

1. Italië
2. Israël
3. Frankrijk
4. Duitsland

Statistieken:

Hoogste positie: 1ste (1964, 1990)
Laagste positie: laatste (1966)

Persoonlijke favoriet: Alice e Battiato - I Treni Di Tozeur (1984)

https://www.youtube.com/watch?v=vFLK0WliJcA

Tevens mijn favoriete inzending aller tijden

Misschien ook leuk: alle tweede plaatsen:

https://www.youtube.com/watch?v=lSYfzcgaAQE

En wat een hoop moois zit daar tussen!!!!! Mocedades, Giliola Cinquetti, Lena Valaitis, Ofra Haza, Joelle Ursull, Amina, Edyta Górniak, Anabel Conde, Elisabeth Andreasson, Marc Roberts, Imaani, Urban Trad, Željko Joksimović, Yohanna, Manga, The Common Linnets, Polina Gagarina en Kristian Kostov zijn allemaal persoonlijke favorieten.

De PF Top 41:

1. Italië | Alice & Battiato | I Treni Di Tozeur | 1984
2. Duitsland | Sürpriz | Reise Nach Jerusalem | 1999
3. Israël | Izhar Cohen & The Alpha-Beta | A-Ba-Ni-Bi | 1978
4. Frankrijk | Virginie Pouchain | Il Était Temps | 2006

Een uitgesproken topfavoriet uit Frankrijk heb ik niet wel heel wat aardige nummers komen er uit dat land, maar ik ga eens voor de underdog en komt dan uit bij het mooie Il Était Temps uit 2006.

https://www.youtube.com/watch?v=iCbEhnxa7pI

En bij Italië kom je natuurlijk al gauw uit bij Alice & Battiato met I Treni Di Tozeur.

1. Italië ****
Soldi? Zeg maar gerust: solide. Cool nummer, lekker gezongen. En hun taal hebben de Italianen natuurlijk ook mee.
2. Israël
3. Frankrijk
4. Duitsland

Top 41:

1. Italië ****1/2
- Heeft Italië nog maar 2x het ESF gewonnen? Kijk ik echt van op. Het zou me niet verbazen als Mahmood dit jaar wint, maar er is genoeg concurrentie. Zijn stem lijkt in sommige nummers wat op die van Sam Smith, dat hij kan zingen is een ding wat wel zeker is. Zijn album is zeker een aanrader, is hier al grijs gedraaid.
2. Israël ***
- Zeker een mooi nummer, maar ik mis een beetje de wow-factor. Ben benieuwd waar dit nummer gaat eindigen.
3. Frankrijk **1/2
- Heb het nummer genoeg kansen gegeven, maar het mist een climax. Niet bepaald de sterkste inzending van Frankrijk.
4. Duitsland *1/2
- Nummer wat niks met me doet, vrees voor Duitsland wederom bottom 5 in de finale zoals zo vaak de laatste jaren (op vorig jaar na dan).

4. Italië: Mahmood - Soldi

Bijna elk jaar kijk ik trouw het San Remo festival. Het niveau is elk jaar weer hoog, dus het is elk jaar weer meerdere avonden feest aan goede muziek. Dit jaar was dat niet anders met weer een aantal heel goede nummers waaruit gekozen kon worden. In de superfinale bleef Mahmood over met topfavoriet Ultimo en ESF-veteranen Il Volo. Tot verrassing van iedereen en boe-geroep van de Italianen in de zaal wist Mahmood uiteindelijk te winnen. In de dagen die volgden kreeg Mahmood heel wat over zich heen; Italianen waren boos, want hij was maar 22e bij de televote geworden en de jury zou teveel invloed hebben. Het kwam zelfs bijna zo ver dat Mahmood zich terug wilde trekken als ESF-kandidaat, maar hier zag hij uiteindelijk toch vanaf.

Goede keuze, want hij heeft als San Remo winnaar natuurlijk het volste recht om Italië te vertegenwoordigen en het is ook nog eens een heel tof nummer met een goed persoonlijk verhaal erachter. Achteraf ben ik ook blij dat Mahmood van Ultimo en Il Volo heeft gewonnen; ook beide goede nummers, maar die lagen weer wat meer in hetzelfde straatje aan muziek waar Italië vaker mee komt en Soldi is weer eens wat anders. De boze Italianen zijn inmiddels ook weer bedaard en lijken de inzending alsnog in hun hart te hebben gesloten.

Italië is veruit het best scorende Big 5 land met bijna elk jaar wel weer een positie in de top 10. Zou het dit jaar dan eindelijk winst gaan worden? Wat mij betreft mag dat zeker gebeuren (al zie ik liever Nederland natuurlijk ).

Top 41 over 2019:

1. Italië
2. Israël
3. Frankrijk
4. Duitsland

Persoonlijke favoriet: Alice e Battiato - I Treni Di Tozeur (1984)

https://www.youtube.com/watch?v=vFLK0WliJcA

Spanje: Miki - La Venda

https://www.youtube.com/watch?v=pEaS6atxFgc

Spanje is net als Duitsland niet echt een favoriet Eurovisie land van mij. Er zitten soms best leuke deuntjes tussen, maar enorme favorieten zijn voor mij moeilijk te vinden.
Dit jaar sturen ze Miki, die het in de polls niet eens zo beroerd doet. Het is leuk, het is vrolijk, maar het is ook wel ene oor in en andere weer uit en dat is niet de eerste keer met een Spaanse bijdrage wat mij betreft.

Het kan dit jaar vriezen of dooien met deze inzending denk ik. In de finale staan ze al, dus die hobbel hoeven ze niet te nemen. Handjes op elkaar en vrolijk meedeinen maar. Moeten de borrelnootjes al bijgevuld worden?

Top 41 over 2019:

1. Italië
2. Israël
3. Frankrijk
4. Spanje
5. Duitsland

Statistieken

Hoogste positie: 1ste (1968, 1969)
Laagste positie: laatste (1962, 1965, 1983,
1999, 2017)

Persoonlijke favoriet: Mocedades - Eres Tú (1973)

https://www.youtube.com/watch?v=8EtPSn3qdEI

5. Spanje: Miki - La Venda

Ik vind Spanje vaak wel leuke nummers naar het Songfestival sturen. Echte hoogvliegers zitten er vaak niet tussen, maar de slechte resultaten die ze doorgaans halen vind ik niet vaak terecht.

Dit jaar komen ze met een vrolijk zomers nummertje zoals ze door de jaren heen wel vaker hebben gestuurd. Opnieuw eentje uit de categorie 'geen hoogvlieger, maar wel leuk'. Ik kan dit nummer in de huidige line-up echt prima hebben; erg veel ongegeneerd vrolijks zit er verder niet tussen. Ik gun Spanje ook wel weer een succesje dit jaar, al moet dan live alles wel goed overkomen qua staging en beeldregie, en daar is Spanje doorgaans geen ster in.

Top 41 over 2019:

1. Italië
2. Israël
3. Spanje
4. Frankrijk
5. Duitsland

Persoonlijke favoriet: Mocedades - Eres tu (1973)

1. Italië
2. Spanje ****
Zomers feestnummer. Geen hoogvlieger maar onmogelijk om niet leuk te vinden.
3. Israël
4. Frankrijk
5. Duitsland

Verenigd Koninkrijk: Michael Rice - Bigger Than us

https://www.youtube.com/watch?v=-3nIUKVp75U

Een land dat het altijd wel goed heeft gedaan op het festival, totdat de halve finales werden ingevoerd. Het leek ook wel of het ze niet meer kon boeien of, want hoe kan het toch dat een land die zoveel grootheden heeft voortgebracht met zulke gedrochten op de proppen kwam?

Michael Rice mag het dit jaar proberen. Een lekker makkelijk in het gehoor liggend nummer, maar eerlijk is eerlijk: het is wat ouderwets en zou het jaren geleden waarschijnlijk wat beter hebben gedaan dan dat ik nu verwacht. Daarbij mag Michael nog werken aan zijn podiumpresentatie vind ik.
Of ik dit een guilty pleasure moet noemen weet ik niet, want in principe is er niks mis mee of geks aan. Vooruit: ik vind dit best een leuk nummer, maar hoor liever de studioversie dan het geforceerde gedoe live.

Top 41 over 2019:

1. Italië
2. Israël
3. Verenigd Koninkrijk
4. Frankrijk
5. Spanje
6. Duitsland

Statistieken

Hoogste positie: 1ste (1967, 1969, 1976, 1981, 1997)
Laagste positie: laatste (2003, 2008, 2010)

Persoonlijke favoriet: Katrina & the Waves - Love Shine a Light

https://www.youtube.com/watch?v=NnoikRec67k

Wat betreft de persoonlijke favoriet van Spanje kom ik uit bij Azucar Moreno met Bandido dat begon met een valse start en op z'n zachts gezegd waren de dames not amused maar in de herkansing was daar een optreden dat eigenlijk nog steeds staat als een huis en wordt Bandido vol passie en overgave gebracht wat resulteerde in een 5e plaats.

Ik zou zeggen kom er maar in dames met de handjes, Olé, Olé, Olé ……….

https://www.youtube.com/watch?v=qAHfHiS1gKY

De PF Top 41:

3. Spanje | Azucar Moreno | Bandidio | 1990
4. Israël | Izhar Cohen & The Alpha-Beta | A-Ba-Ni-Bi | 1978
5. Frankrijk | Virginie Pouchain | Il Était Temps | 2006

Engeland is natuurlijk altijd wel een sterk land geweest op het Songfestival alhoewel het de laatste 20 jaar nauwelijks nog met nummers gekomen is die er echt uitspringen, althans dat is mijn bescheiden mening.

Best wel lastig om met een uitgesproken favoriet te komen, maar de keus is in deze gevallen op Imaani met Where Are You uit 1998.

De PF Top 41:

3. Verenigd Koninkrijk | Imaani | Where Are You | 1998
4. Spanje | Azucar Moreno | Bandidio | 1990
5. Israël | Izhar Cohen & The Alpha-Beta | A-Ba-Ni-Bi | 1978
6. Frankrijk | Virginie Pouchain | Il Était Temps | 2006

https://www.youtube.com/watch?v=0nusBQ7Lacg

Grappig dat jij precies met de 2 nummers komt waar ik ook aan gedacht had en die overbleven bij de laatste twee om uit te kiezen

Die hoofde van de Spaanse dames vergeet je niet snel meer nee. Ik weet het nog goed. Het was zo boos dat het bijna een ingestudeerde act leek

6. Verenigd Koninkrijk: Michael Rice - Bigger Than Us

Hoe is het toch mogelijk dat een land waar zoveel goede muziek vandaan komt, elk jaar maar weer met van die ongeïnspireerde liedjes komt? En maar eindeloos de Brexit de schuld geven van het gebrek aan succes; vervelende houding hebben de Britten op het ESF en mede daardoor bekijk ik hun inzendingen misschien ook wel vaak van een wat te negatieve kant.

Zo ook het nummer van dit jaar. Bigger Than Us bungelde aanvankelijk een beetje onderaan mijn lijstje, maar nadat ik mijn lijstje nog even gerangschikt had laatst, moest ik toegeven dat dit echt zo slecht nog niet is. 13 uit een dozijn, dat wel, maar best prima. Het nummer is geschreven door de Zweedse vertegenwoordiger John Lundvik, die dus op het komende ESF met twee nummers meedoet. Of Bigger Than Us het gaat winnen van Lundvik's eigen song Too Late For Love moeten we nog maar gaan zien; ik verwacht vooralsnog van niet.

Persoonlijke favoriet: Imaani - Where Are You? (1998)

Top 41 over 2019:

1. Italië
2. Israël
3. Spanje
4. Verenigd Koninkrijk
5. Frankrijk
6. Duitsland

We kunnen van start gaan met de eerste halve finale welke op 14 mei zal plaatsvinden. De landen hebben al een plek geloot in de eerste of tweede helft. Later volgt de exacte volgorde.

Cyprus: Tamta - Replay

https://www.youtube.com/watch?v=WPFUZswe_zw

And the 12 points from Greece go to....... Cyprus. Zo, die hebben ze alvast in hun zak. Vorig jaar scoorde Cyprus hun grootste succes ooit met Fuego van Eleni Foureira. En potverdorie, de kip uit Israel zorgde ervoor dat het land tweede werd en niet won. Dus wat gaan we dan doen? We sturen gewoon nog een keer Fuego! Oh nee, dat mag niet. Nou, dan doen we een soort copy-paste. En huppa, daar hebben we weer een vurig nummer.

De vraag is alleen of Tamta net zo fel op het podium overkomt als Eleni. En zit Europa wel op een herhaling te wachten? De Grieken zeker wel, maar de rest? Ik vrees dat het trucje niet nog een keer gaat werken. Top 10 zou dan nog wel mogelijk moeten zijn lijkt me.

Top 41 over 2019:

1. Italië
2. Israël
3. Verenigd Koninkrijk
4. Cyprus
5. Frankrijk
6. Spanje
7. Duitsland

Statistieken

Hoogste positie: 2de (2018)
Laagste positie: laatste (1986)

Grappig dat de laatste positie in 1986 wel een enorme favoriet is van mij persoonlijk (Elpida met Tora Zo). Cyprus is sowieso een favoriet land en het was moeilijk kiezen: te veel leuke nummers.

Ik heb gekozen voor:

Persoonlijke favoriet: Constantinos Christoforou - Mono Gia Mas (1996)

https://www.youtube.com/watch?v=3mJq1-6psws

Top 41:

1. Italië
2. Israël
3. Cyprus ***
- Cyprus wil het succes van vorig jaar, maar met deze zangeres gaat dat niet lukken denk ik. Maar wie weet verrassen ze. Nummer an sich niet heel verkeerd, deze zie ik de halve finale wel overleven.
4. Frankrijk
5. Spanje **1/2
- Tja, een vrolijk deuntje idd, maar na 2 minuten heb ik het wel weer gehoord. Vrees dat de staging heel rommelig gaat overkomen, daar is Spanje wel goed in Ik zie dit eerlijk gezegd ook niet zo hoog eindigen, plek 20 ofzo.
6. Verenigd Koninkrijk **
- Ehh.. nee.. geen prettige stem, aanstellerige zang, het klinkt zo standaard allemaal. Denk ook lage notering.
7. Duitsland

Wat me vorig jaar dus echt opviel is dat de winnaars van de eerste 2 plaatsen nergens in de Nederlandse hitlijsten terug te vinden waren: Netta - Toy en Eleni Foureira - Fuego. Meestal zie je zeker de winnaar wel terug in de hitlijsten. En het grappige is dat Michael Schulte ineens ruim een paar maanden later in de top 40/50 stond, wat een bescheiden hitje werd.

Cyprus op het songfestival spreekt bij mij niet echt tot de verbeelding en hoor ook zelden nummers die indruk maken, maar we hebben natuurlijk wel een nummer die onder de noemer "aardig" valt en daarbij komen we in 2016 uit bij Minus One - Alter Ego

https://www.youtube.com/watch?v=k8LcNrqiIFE

De PF Top 41:

3. Verenigd Koninkrijk | Imaani | Where Are You | 1998
4. Spanje | Azucar Moreno | Bandidio | 1990
5. Israël | Izhar Cohen & The Alpha-Beta | A-Ba-Ni-Bi | 1978
6. Frankrijk | Virginie Pouchain | Il Était Temps | 2006
7. Cyprus | Minus One | Alter Ego | 2016

7. Cyprus: Tamta - Replay

Cyprus is een land waar ik altijd sowieso wel een beetje voor root op het Songfestival, omdat ze (net als bijv. Malta en IJsland) al lang meedoen, maar nog nooit hebben gewonnen, terwijl ze toch veel goede nummers hebben ingestuurd in de loop der jaren. Vorig jaar gebeurde het bijna met Fuego; een nummer waar ik zelf dan weer wat minder mee had.

Nu sturen ze dus inderdaad een kopie van wat vorig jaar werkte, en wederom vind ik het niet bijzonder boeiend. Het zit verder goed gelikt in elkaar, maar het was vorig jaar vooral Eleni's energieke optreden wat voor vuurwerk zorgde en het is nog maar de vraag of Tamta het ook zo kan verkopen. Voor dit antwoord zullen we tot de repetities in mei moeten wachten; vooralsnog staat Replay hier in de lagere middenmoot.

Persoonlijke favoriet: John Karayiannis - One Thing I Should Have Done (2015)

https://www.youtube.com/watch?v=RUNEoMBLGc8

Top 41 over 2019:

1. Italië
2. Israël
3. Spanje
4. Verenigd Koninkrijk
5. Frankrijk
6. Cyprus
7. Duitsland

1. Italië
2. Spanje
3. Israël
4. Verenigd Koninkrijk ***
Middenmotor.
5. Frankrijk
6. Cyprus *
Je hebt schaamteloos kopiëren en je hebt dit. Maar de belangrijkste reden waarom Cyprus dit jaar - na vorig jaar mijn favoriet te zijn geweest - zo laag staat, is dat deze kopie alles ontbeert wat het origineel wél leuk maakte.
7. Duitsland

Finland: Darude feat. Sebastian Rejman - Look Away

https://www.youtube.com/watch?v=d4DPGAJhSac

In Nederland horen we al jaren dat we Sharon den Adel moeten sturen in samenwerking met een dj. 'Want daar zijn we zo goed in'.
In Finland voegen ze dit jaar de daad bij het woord. Darude heeft wel eens een hit gehad ja, maar dat was ook in de vorige eeuw. Of het een succes gaat worden? Ook een dj kan met een flets nummertje op de proppen komen blijkt wel en hopelijk gaat dat geluid in Nederland nu verstommen. Alles draait om een goed nummer en meer niet. Uit welke hoek het dan ook mag komen. Finland komt met een te slap nummer en maakt geen indruk op mij. Ook niet echt in de polls.

Top 41 over 2019:

1. Italië
2. Israël
3. Verenigd Koninkrijk
4. Cyprus
5. Frankrijk
6. Spanje
7. Finland
8. Duitsland

Statistieken

Hoogste positie: 1ste (2006)
Laagste positie: laatste (1963, 1965, 1968, 1980, 1982, 1990, 1992, 1996, 2009, 2015 HF)

Ik heb een zwak voor Finland als Songfestivalland. Ze hebben vaak grappige inzendingen, en dat taaltje is om van te smullen. Daar denken festivalfans anders over gezien de resultaten.

Persoonlijke favoriet: CatCat - Bye Bye Baby (1994)

https://www.youtube.com/watch?v=bHm88GcwQ34

Dat dansje

8. Finland: Darude feat. Sebastian Rejman - Look Away

Finland scoort al een aantal jaartjes niet zo denderend (al hebben ze dat nooit echt gedaan, op Lordi's winst in 2006 na) en besloot het dit jaar groots aan te pakken met de bekende dj Darude, die alweer een eeuwigheid geleden een hit had met Sandstorm.

Dat het niet altijd werkt om oude koeien uit de sloot te halen, is ook op het Songfestival bekend. Finland gaat daar ongetwijfeld dit jaar ook wat van merken, want ik betwijfel het of dit slappe nummertje de halve finale overleeft. De hippe visuals in de nationale finale wisten het ook al niet naar een hoger niveau te tillen, dus ik vrees voor Darude dat hij op 15 mei weer in Finland zit.

Persoonlijke favoriet: Norma John - Blackbird (2017)

https://www.youtube.com/watch?v=Ufba0nOz0fQ

Top 41 over 2019:

1. Italië
2. Israël
3. Spanje
4. Verenigd Koninkrijk
5. Frankrijk
6. Cyprus
7. Finland
8. Duitsland

Ik maak me een beetje zorgen om Cerclezot Ik hoop dat alles oké is met hem.

Aoibhin schreef:
Ik maak me een beetje zorgen om Cerclezot Ik hoop dat alles oké is met hem.

Idem. De KO is zijn kindje en ook daar niet meer present

Gast
geplaatst: vandaag om 07:17 uur

geplaatst: vandaag om 07:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.