Threshold - Dead Reckoning (2007)

Label: Nuclear Blast

1. Slipstream (4:53)

met Dan Swanö

2. This Is Your Life (3:41)
  3. Elusive (6:10)

met Dan Swanö

4. Hollow (4:00)
  5. Pilot in the Sky of Dreams (9:44)
  6. Fighting for Breath (8:16)
  7. Disappear (4:17)
  8. Safe to Fly (5:06)
  9. One Degree Down (8:33)
  10. Supermassive Black Hole * (3:09)
jasper1991 schreef:
Prima metalbum met lichte proginvloeden. Eigenlijk wou ik kennis maken met zanger Damian Wilson, maar ik heb niet zo goed opgelet. Dan krijg ik McDermott voor de kiezen en dit is me toch wel een klasbak hoor. Heerlijke rauwe rockstem en loepzuiver. Wilson komt er spoedig ook aan.

De songs zijn vrij melodieus en catchy doorgaans, maar soms leep opgebouwd. Ik vind het refrein van Elusive erg slim in elkaar zitten. Hoogtepunt is bij mij voor de verandering Pilot in the Sky of Dreams. Heerlijke opbouw en je hoort gewoon het gevoel wat erin is gelegd. Dit kan 4,5 sterren worden, dan moeten de nummers die nu nog wat gewoontjes aandoen nog wel wat groeien. Ik vind ook de bijdrage van Swano wat sfeerverstorend overigens.

Dan moet je zeer zeker beluisteren:

- Wounded Land
- Extinct Instinct
- Paradox
- March of Progress

Damian is echt een klasbak. Luister ook naar Landmarq: the Vision Pit, Infinity Parade en Solitary Witness. Hij heeft een zeer herkenbare prettige stem

avatar van jasper1991
Dank, ik denk dat Wounded Land spoedig aan de beurt komt.

jasper1991 schreef:
Dank, ik denk dat Wounded Land spoedig aan de beurt komt.

Prima Extinc Instinct vind ik persoonlijk beter, maar horen gewoon wel allebei tot je collectie te behoren

avatar van Apieknar
Mijn eerste kennismaking met Threshold. Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik deze voor het eerste hoorde. Nu weer een keertje opgezet. Gewoon een goed en pakkend progressive metal album. Niets mis mee. Pilot in the Sky of Dreams is het hoogtepunt.

avatar van Rinus
Pas op gelimiteerd wit vinyl gekocht. Pilot in the sky of dreams is echt een geweldig episch nummer.

avatar van dreamtheater22
Ondanks dat dit inderdaad een beetje meer van hetzelfde is is het toch erg goed.

Pilot in the sky of dreams en safe to fly zijn voor mij de ultieme hoogtepunten. Een van de beste threshold albums. Jammer dat Andrew macdermott is overleden hij had toch echt wel een hele goede stem. Maar gelukkig kregen we Damian Wilson ervoor toch terug een net zo goede zanger

avatar van vielip
Ik zat afgelopen week met een maat naar het nieuwste Threshold album te luisteren. Niet verkeerd! Maar bijna vanzelf kwamen we op de albums die we écht te gek vinden van de band. En dat zijn en blijven toch de albums met Mac als zanger. Wilson is goed maar gaat me een heel album lang irriteren. Dat euvel heeft ook de huidige zanger.
Op Dead reckoning voelden ze aan dat ze op een spoor van herhaling waren aanbeland. Daarom de flirt met grunts van Swano die zorgden voor een nieuw element. Gewedlig laatste album met Mac derhalve!

avatar van Lau1986
Een prachtig album met een uitstekende Mac McDermott. De band is echter over het geheel gezien zeer sterk bezig met prachtige nummers als Slipstream, Pilot in the sky of dreams en safe to fly. Wat een geweldige nummers zijn dat! Het album heeft harde kanten, maar is ook zeer melodieus en bijzonder catchy. Dan Swano horen wij af en toe de grunts verzorgen die er ook prima in passen. Uitstekend album van de Engelsen.

avatar van dreamtheater22
Een heel sterk album ondanks dat er misschien iets meer variatie in had mogen zitten.
Ik vind deze sowieso beter dan subsurface,hier laten ze ook een iets ander geluid horen.

Andrew macdermott laat zich weer van zijn beste kant horen, maar na dit album viel threshold in herhaling. Maar dat werd met hun laatste album weer helemaal goed gemaakt.