Rick Springfield - Living in Oz (1983)

Label: RCA

1. Human Touch (5:07)
  2. Alyson (3:48)
  3. Affair of the Heart (4:33)
  4. Living in Oz (3:48)
  5. Me & Johnny (4:26)
  6. Motel Eyes (3:12)
  7. Tiger by the Tail (3:25)
  8. Souls (4:15)
  9. I Can't Stop Hurting You (3:48)
  10. Like Father, Like Son (2:57)
avatar van Raymond S
Een zingende Australische acteur, of een acterende zanger. Deze grenzen zijn bij RS niet meer geheel duidelijk. Zo zijn er meer...
Rick is bekend geworden in de Austr. -serie General Hospital als Doctor Drake, maar tegelijkertijd met de mastodonische hit: Jessie's girl. Jaren voor deze hit had hij zelfs in zijn geboorteland een #1 notering met: Speak to the sky (heb 'm op vinyl). welke volledig anders is dan zijn eind 70'begin 80's materiaal.
In 1981 heeft hij een zeer goed verkopende elpee (Working class dog) en in 1982 blijft de koers gelijk met de elpee"Succes haven't spoiled me yet.
Beide elpees/cd blijven in de the American Mood en High school-rockomgeving, maar met Living in Oz waren de kaarten duidelijker gespeeld naar rock alla 80's.
De cd/elpee is een knaller -Lving in Oz-,een geweldig stuk muziek waarbij korte stevige gitaarsolo's de boventoon voeren. Deze omschrijving geldt voor de gehele cd.
Puntige korte gitaarsolo's verpakt in een uitmuntend en afwisselend rock-soundje.
Het titelnummer is highspeed met een navenante gitaarsolo.

Ondanks de deze rock ietwat gedateerd klinkt, vind ik het één vande beste cd's van 1983.
Een album die niet zou misstaan in mijn persoonlijke favourieten uit de jaren tachtig.
Ik ga dus voor 5 -sterren omdat ik het een geweldige - voor Nederland te zwaar ondergewaardeerde - elpee/cd vindt.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!EEN ECHTE AANBEVELER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PS: Op zijn verzamelcedees kom je single-versies van Human touch en souls tegen.