Volumen Cero - I Can See the Brite Spot (2015)

1 stem

Mexico
Label: Afonico

1. Chinese Connection (2:25)

met Ceci Bastida

met Chana

7. Movimientos (3:28)
  8. Lately (3:31)
  9. Quiero Ver (3:20)
  10. Strangely Ways (3:22)
  11. Bellevue (4:32)
avatar van E-Clect-Eddy
Een Latijns-Amerikaanse Alternatieve Rock band met leden uit Chili, Peru en Mexico, licht beïnvloed door Post-Rock maar ook door veel Indie Rock zoals Tenazas waar ze zelfs verdraaid goed klinken als hun land-genoten Café Tacvba. Volumen Cero (volume nul) bestaan al sinds 1998 maar ze hebben slechts enkele albums uitgebracht in die tijd. Dit is het meest recente op het moment van schrijven en een zeer prettig kennismaking.

Als je van Café Tacvba houdt, zoals ik, dan vind je dit goed te pruimen ook al bekruipt me het gevoel dat ze zich wel heel erg daardoor laten inspireren. De Latin invloeden zijn dus ook aanwezig en de zanger heeft ook wel iets van de licht jammerende manier van zingen die in veel traditionele Mexicaanse muziek is te horen. En in Movimientos zit zelfs een hint van Surf, één van de betere nummers op het album.

Het enige Engelstalige nummer Strangely Ways is lichtelijk Psychedelisch. En Bellevue is een prima afsluiter met fijn gitaarspel in de opening.

In afwachting van het nieuwe album van Café Tacvba is dit een heel fijn tussendoortje.