Diablo Blvd - Zero Hour (2017)

Belgiƫ
Label: Nuclear Blast

1. Animal (3:04)
  2. Sing from the Gallows (4:41)
  3. Life Amounts to Nothing (2:53)
  4. God in the Machine (3:26)
  5. You Are All You Love (4:10)
  6. The Song Is Over (4:53)
  7. 00:00 (2:33)
  8. Like Rats (3:27)
  9. Demonize (7:02)
  10. The Future Will Do What It's Told (5:31)
  11. Summer Has Gone (3:49)
avatar van buso
Eerste nummers klinken toch wel wat anders dan op het vorige album. Ze hebben blijkbaar een nieuwe gitarist (allé, de bassist is gitarist geworden dacht ik) en dat heeft toch zijn invloed op het geluid. Wat agressiever, minder dat 'groovende' southern bluesrock gevoel. Is best wel wennen.

avatar van james_cameron
Nog wat zwaarder en vooral steviger dan het vorige album, maar niet noemenswaardig beter. Dat ligt aan het nogal wisselvallige songmateriaal. Het album opent sterk met een paar lekker felle tracks, maar halverwege lijkt de rek er al uit te zijn. Gelukkig kent de plaat tegen het einde dan wel weer een aantal sterke songs. Geen onverdeeld succes dus, mede door de produktie, die te veel galm kent.

avatar van buso
Ondertussen verschillende keren beluisterd. De stijlwissel had ik liever niet gezien, maar an sich is dat geen probleem. Ze openen met een paar heel straffe nummers, maar dan zakt het boeltje wat in om op het einde terug boven water te komen. Al bij al een goede plaat, maar iets te weinig om lang in mijn rotatielijst te blijven staan.

Vorige was veel beter!