Arno - Jus de Box (2007)

België
Label: EMI

1. Help Me Mary (4:24)
  2. I'm Not into Hop (4:20)

met Faf Larage

3. Enlève Ta Langue (2:53)
  4. Mourir à Plusieurs (3:24)
  5. Miss Amérique (4:12)
  6. From Zero to Hero (3:38)
  7. Jusqu'au Bout (3:55)
  8. Hit the Night (2:56)
  9. Douce (4:15)
  10. Red Lipstik (4:24)
  11. Toute La Nuit (2:40)
  12. Een Boeket Met Pisseblommen (3:43)
  13. Les Filles de Mon Quartier (4:17)
  14. Reviens Marie (4:23)
avatar van thyson
Ijzersterk begin, daarna verslapt het een beetje

avatar van CWTAB
Een mix van alle stijlen die Arno al gebruikt heeft (we horen Tjens Couter, TC Matic terugkeren in enkele nummers)

De amusementsnummers zijn weer terug zoals het licht fantastische Miss Amérique en 1 van de hoogtepunten van de plaat: Een Boeket Met Pisseblommen waarin Arno wild tekeer gaat op een ranzige tekst

Niet z'n allerbeste maar toch 1 van z'n beste, een paar mindere nummers zoals Red Lipstick & Le Filles De Mon Quartier en jammer dat er in I'm Not Into Hop effectief nog gerapt wordt.... het nummer klinkt lekker tot de rap aanvangt jammer....

Iemand enig idee of de bonus nummers Fix It & Like Elvis Did ook uitkomen op cd of zijn die alleen maar als download?

avatar van jeroen1904
Kan hier weinig aan toevoegen, vind het ook een zeer goede plaat die grootmeester Arno heeft gemaakt. Inderdaad een mix van alle genres waarvan we Arno kennen. Ik vind I'm not into hop (met de Franse rapper Faf Larage) trouwens wel een zeer leuk nummer. Ook douce heeft een hoog meezinggehalte. Mourir a plusieurs is trouwens een zeer sterke single. Miss Amérique voor mij het hoogtepunt van de plaat , net als de ingetogen opener Help me Mary.

avatar van CWTAB
De versie met bonustracks ligt niet in de winkels maar kan je via internet (proxis enz..) wel bestellen dus dat is ook in orde

nou nou een hoge waardering, terwijl onze humo buren iets minder positief waren (ik meen 3 sterren).
Ben benieuwd ...

Inmiddels 2 x gedraaid ..

1e keer: Lijkt op alweer..
2e keer: Hee dat klinkt lekker... Begin met 3,5 ***

avatar van floris013
blijft een fenomeen. onvergelijkbare artiest, mooi dat het een belg is, anders was ie in het engels blijven zingen en dan hadden we dat mooie vlaams/frans moeten missen.

Hmm niet de beste arno hoor.. Na een 5 tal keren gedraaid te hebben. een 4/5 tal schitterende nummers en een aantal zwakke nummers ...

ohmusica
Ik geniet al een aantal dagen van Jus de Box: goed schudden voor gebruik !!!

Mojo Pin
Waar blijft die recensie van Arno?

EVANSHEWSON
Na het fabuleuze en formidabele French Bazaar (méér dan top) heb ik hier ook hetzelfde gevoel bij.

Met Jus de Box, woordspeling op Jukebox, wil Arno een jukebox spelen en dus een beetje alles herhalen wat hij al eerder deed, maar toen deed hij dat toch beter en met sterkere songs.

Heb deze plaat niet zo vaak gedraaid en da's bij mij een veeg teken.

Voorlopig dus 3.5 want hij heeft er veel betere.
***1/2

avatar van treske
mm help me mary meer stemmen dan reviens marie. Persoonlijk vind ik reviens marie beter klinken, vooral het zinnetje 'y' a rien qui cloche chez moi' blijft in m'n hoofd zitten. Ach ja ze zijn allebei goed natuurlijk:)

(cd pas gekocht)

Na 2 optredens de laatste tijd (amsterdam / haarlem) met vrij veel nummers van dit album, toch wederom tot de conclusie komend dat de nummers live veel beter uit de verf komen ....

i'm not into hop / mourir a plusieurs / hit the night klonken als een dijk .....

Doet me niet erg veel, is het de moeite waard om het nog een kans te geven?

beaster1256
e boeké mè pisseblommen is gewoon waanzinnig en in 't westvlams rocken lik de beest'n is fantastisch, benieuwd of da de hollanders iets van deze tekst begrijpen, steengoed, arno le plus beau zoals pol couter altijd zei.

avatar van rascaly
Normaal gezien schrijf ik van elk album dat ik in bezit heb een recensie, maar hier ga ik niet te veel tijd aan verdoen.

Zucht. De website luidde grote beloftes, en de previewnummers
swingden goed. Deden zelf deze softy eens goed uit de pan gaan.

Maar toen het album eenmaal in mijn cd-speler lag, maakte mijn gemoed en mening over deze plaat een steile daling. Diepe zucht!

Met uitzondering van een paar goeie nummers, vind ik dit album het luisteren niet echt waard. Matig tot slecht. Ik denk er zelf aan om hem weg te schenken, zodat het niet langer een brandvlek is in het gezicht van mijn cd-kastje...

avatar van barrett
rascaly schreef:

Zucht. De website luidde grote beloftes, en de previewnummers
swingden goed. Deden zelf deze softy eens goed uit de pan gaan.

Ik ben het helaas helemaal niet met je eens Rascaly, ik vind dit een superplaat, ok niet dat je zo omvervalt van verbazing. Het is inderdaad een plaat die je kan verwachten van onze Arno, de Godfather van de Belgische Rock.

Je merkt gewoon dat gij na al die jaren nog niets van zijn geloofwaardigheid heeft moeten inboeten, je gelooft hem op zijn woord. Het is alsof hij alles zelf heeft meegemaakt, er bijna ana is ten onder gegaan en nu via zijn liedjes ons wil zeggen wat hij heeft meegemaakt.

Father McKenzie
beaster1256 schreef:

G'hè grooet geliek gie!
Moarreh ik vind dit niet zijn beste plaat. Het is méér van hetzelfde, maar vaak met minder goede chansons of rocksongs.

Arno mag zich na dit album best eens herbronnen.

Het nummers in het Westvloms is uiteraard ook mijn favoriet, op een eerder mager album. Ook nog Douce en de afsluiter Rviens Marie.
Maar als album kan dit me maar matig bekoren, helaas.

Geef mij maar Arno Charles Ernest, Idiots Savants of dus nog liever French Bazaar!

Father McKenzie
Ik vond hier dat hij zich nodig moest herbronnen, het lijkt of hij mijn "gebed" aanhoord heeft, want Brussld is weer gewoon ouwerwets top.
Deze hier.... heeft zijn momenten maar zal nooit mijn favoriete Arno album worden.

avatar van freakey
"Help Me Mary" is zoooooo mooi....

avatar van bertus99
Na een paar keer draaien concludeer ik dat dit wel een hele zwieper omlaag is na het prachtige French Bazaar. Help me Mary heeft het nog wel maar daarna zakt het af naar middelmatige rock. Niet bijster origineel, soms zelfs tamelijk flauw. Nu wordt zijn nieuwste cd positiever ontvangen op MuMe zie ik. Dat wil ik dan nog wel eens horen. Jus de Box schrap ik gewoon uit mijn collectie.
Jammer dat Arno niet is doorgegaan op de wat meer chanson-achtige stijl van French Bazaar. Ik vind hem echt een zanger voor het ingehouden werk met veel emotie en goeie tekst en af en toe een ruig Rock-uitstapje tussendoor.