Angola Soundtrack 2: Hypnosis, Distortion & Other Sonic Innovations 1969-1978 (2013)

Angola
Wereld
Label: Analog Africa

1. Os Anjos - Avante Juventude (3:34)
  2. Quim Manuel O Espirito Santo - Senhor Doutor (3:37)
  3. Tony Von - N'Hoca (2:57)
  4. Urbano De Castro - Kia Lomingo (3:34)
  5. Jovens Do Prenda - Bina (4:16)
  6. Oscar Neves - Mabelé (2:28)
  7. Africa Ritmo - Agarrem (3:05)
  8. Os Kiezos - Saudades de Luanda (2:44)
  9. Kito - Bongololo (3:24)
  10. Muhongo - N'Ga Kunu M'Butu (2:35)
  11. Negoleiros Do Ritmo - Lemba (3:28)
  12. Dicanzas Do Prenda - Snipes (4:08)
  13. Carlo Lamartine & Águias Reais - Bazooka (3:28)
  14. Cisco - Divua Diami (3:21)
  15. Levis Vercky's - Meca (5:06)
  16. Elias Diá Kimuezo - Chamavo (3:33)
  17. Africa Ritmo - Olha O Pica (3:26)
  18. Urbano De Castro - Fatimita (4:02)
  19. Africa Show 73 - Inspiraçáo de Nito (3:30)
  20. Dimba Diangola - Despedida (6:19)
  21. Teta Lando - Fuguei Na Escola (Para Jogar a Bola) * (4:01)
totale tijdsduur: 1:12:35 (1:16:36)
avatar van Manfield
Hier te beluisteren. Ook staat er een mooie toelichting bij van Samy Ben Redjeb, de persoon die deze verzamelaar heeft samengesteld voor Analog Africa. Het lezen waard!

Kort gezegd deze verzamelaar bestaat uit lekkere dansbare muziek. Muziek met zeer verschillende en uiteenlopende referentiekaders. Door muzikale straatfeesten in Angola bij elkaar gebracht tot één grote smeltkroes. Waar de verschillende bands en artiesten zich gemakkelijk lieten inspireren door hun muzikale collega's.

Ik weet nog niet zo goed wat ik precies met deze plaat aanmoet. Het klinkt allemaal wel lekker in het oor. Maar als verzamelaar weinig stabiel en wat stuurloos. Dat zorgt ervoor dat ik er als geheel wat moeilijk naar kan luisteren. Aan de andere kant door de beschrijving van Samy Ben Redjeb, kan ik me wel indenken waardoor er zoveel verschillende stromingen en gedachtes te horen zijn op deze verzamelaar. Vooralsnog een 3.5*, met zeker kans op groei!