Semisonic - All About Chemistry (2001)

Label: MCA

1. Chemistry (4:08)
  2. Bed (4:05)
  3. Act Naturally (3:42)
  4. She's Got My Number (5:02)
  5. Follow (3:44)
  6. Sunshine and Chocolate (3:35)
  7. Who's Stopping You? (3:06)
  8. I Wish (7:56)
  9. One True Love (3:51)
  10. Get a Grip (3:35)
  11. Girlfriend * (3:44)
  12. Ordinary Life * (4:36)
  13. Surprise (3:48)
  14. El Matador (0:11)
Chemistry is een sublieme popsong, verder heb ik nooit iets van Semisonic gehoord volgens mij.

Inderdaad een erg fijn nummer. Kan hem nog zo mee zingen . Voor de rest voor mij ook onbekend gebleven.

avatar van Tribal Gathering
Dit is een briljant popalbum. Chemistry werd destijds vrij veel gedraaid op de radio dus het is eigenlijk vreemd dat dit album zo onbekend is gebleven.

Girlfriend en Over my head ken ik niet, dit zullen wel toevoegingen zijn op een latere persing, maar bij de rest van de tracks zit geen een matig nummer.

De band heeft een uitstekende zanger en de composities zijn apart genoeg om niet meteen het "he, waar ken ik dat van" gevoel op te roepen.

Wat mij betreft is dit een absolute aanrader voor personen die gewoon eens op zoek zijn naar een lekkere popplaat.

avatar van piggel
Heerlijk popalbum. Act naturally, She's got my number en One true love vind ik geweldige nummers.

Pieter Paal
Het prachtige 'Chemistry' doet mij aan The Steve Miller Band denken.
Ze stonden na deze release ook op Pinkpop.
Ik dacht dat dit hun eerste album was, maar ze hadden hiervoor al 2 CD's gemaakt die ik dus nog moet ontdekken. Dit is in ieder geval een heerlijk album.

avatar van Ceasar
Echt een hele leuke plaat waarvan kennelijk 2 versies in omloop zijn. Mijn exemplaar heeft 12 tracks en op de hoes zit er blauwe vloeistof in die... eh... dingen.
Muziek voor liefhebbers van The Beatles en Crowded House.
Kijk ook eens naar die lekker suggestieve clip van Get a grip!

avatar van berwt
Ceasar schreef:

Respectievelijk een proefbuis en een erlemeyer.

avatar van lemon
Eén van die zeldzame albums waarvan alle tracks erg goed zijn. Een stuk beter nog dan voorganger Feeling strangely fine die ook ok is, maar waarop Closing time eigenlijk het enige hoogtepunt is.
Ik heb ze nog gezien op Pinkpop. Als ik het me goed herinner waren ze de opener op de maandag. Ze kregen het publiek niet echt mee behalve bij Get a grip.

avatar van Mctijn
Halfje omhoog. Leuk album van een onbeminde band. Ik denk dat dit een betere tijd zou zijn geweest voor Semisonic, je wordt tegenwoordig doodgegooid met goed in het gehoor liggende radiopop.

avatar van Lennonlover
Chemistry is pop op z'n best. Een hemels genot om naar te luisteren. Het nodigt ook direct uit om deze te beluisteren. En dat zal ik zeker doen.

avatar van spaceman
Moet bij Semisonic altijd een beetje denken aan de vroege Todd Rundgren en Carole King. Daarnaast heeft de zanger dezelfde stem als die van het Deense Kashmir en komt de muziek ook in die richting, althans van het eerste album The Good Life). Stuk voor stuk echte popsongs met een kop en een staart. Al met al misschien wat te braaf. Had iets meer mogen schuren. She's got my number is de uitschieter. Mooie voelbare spanning vanaf de eerste toon.