Gregory Page - So It Goes (2017)

Folk

9. Sleeping Dogs
  10. Knife in My Chest
  11. This Side of Heaven
avatar van muziekobsessie
gospel, country, jazz, folk komen allemaal aan bod op dit album. Orkesten en koren worden met gemak uit de kast getrokken waardoor dit een heerlijk zeer gevarieerd plaatje wordt. Tis alleen dat ik niks met steelguitar hebt dat de countrynummers mij iets te saai zijn. maar verder n vette aanrader!

Het gaat inderdaad alle kanten op. Niet vervelend. Ik heb juist weer wat meer moeite met de ietwat saaie zang. Het is dat de instrumentatie veel goedmaakt.

Gregory Page, de man die wilde klinken alsof zijn liedjes zó uit de jaren 30-40 komen, heeft blijkbaar een tijdssprongetje gemaakt, zit nu in de jaren 50-60 en zingt zijn liedjes alsof ze uit het American Songbook komen, inclusief de weelderige orkestratie. En dat lukt op alle fronten: mooie liedjes, mooie teksten, mooie arrangementen, aangename stem. Het spreekt mij meer aan dan veel van de oorspronkelijke crooners omdat het iets ingetogener is.

't Is mij alleen met wat té aangenaam. Dat hoort bij de stijl en zou eigenijk een compliment moeten zijn, maar ja. Heerlijke zondagochtendmuziek, dat wel.