Phoenix - Ti Amo (2017)

8. Role Model (4:35)
  9. Via Veneto (2:41)
  10. Telefono (3:43)
avatar van coldwarkids
J-Boy klinkt nog steeds vertrouwd. Meestal zijn de platen al snel voorbij voordat je het weet bij Phoenix. Zeker met tien songs.

avatar van Gretz
J-Boy en Ti Amo beloven veel goeds.

avatar van SOAD
J-Boy is heerlijk zeg!!

avatar van wvv89
Ik luister Bankrupt! op dit moment terug en wat is dat een onderschat album. Trying To Be Cool is toch wel een van de betere Phoenix songs.
J-Boy klinkt goed en kijk zeer uit naar deze release!

avatar van coldwarkids
Ti Amo klinkt ook lekker! Weer net iets anders.

avatar van E-Clect-Eddy
Goodbye Soleil erg fijn.

avatar van coldwarkids
Hmm ik weet het nog niet echt. Na een eerste luisterbeurt vind ik het een beetje TE smooth. Op zich vind ik dat nooit erg alleen het past niet bij de songwriting van Phoenix. Waar Bankrupt met die productie nog goed matchte doet dat hier minder.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Smooth is het zeker, maar dat neemt niet weg dat het heerlijk wegluistert. Hier word ik echt blij van, lekkere niets-aan-de-hand muziek. Verslavende melodieën en refreintjes, doet me denken aan de laatste Paramore. Voor mij onbegrijpelijk dat dit soort artiesten niet hoog in de charts staan, aan de catchyness zal het niet liggen. Beter voor de muziekliefhebber natuurlijk, anders moet je naar de Ziggo Dome...

avatar van E-Clect-Eddy
Veel zomerse klanken op dit album, een prominente rol voor de synth Indie Pop met wat Indie Rock.

Variatie komt van het spelen met het tempo in de nummers af te wisselen. Ook gooit deze Franse act de nodige Italiaanse woordjes en teksten door hun nummers voor wat extra afwisseling.

Niet te lang bij nadenken en niet te vaak draaien dan is dit prima te verteren.

avatar van nico1616
Met Wolfgang Amadeus Phoenix leek deze band hun hoogtepunt bereikt te hebben.
Ti Amo werd zo slecht ontvangen en de singles deden me aanvankelijk niets, dus besloot ik het maar links te laten liggen in 2017.
Onlangs vond ik dit album in een uitverkoopbak in de Fnac voor 1 euro, en ik besloot mijn vroegere helden een kans te geven. En nu blijf ik maar luisteren naar de lichtvoetige vrolijkheid van Fior Di Latte, Telefono ... Het lijkt wel zomer in Italië

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Ik heb deze plaat weer eens opstaan en kan toch wel concluderen dat het fier overeind blijft staan, sluit mij volledig aan bij nico1616. Onweerstaanbare, pretentieloze popmuziek. Het klinkt alsof de mannen van Phoenix ongelofelijk veel plezier hebben en schijt hebben aan verwachtingen van het publiek. Dit album is idd afgefakkeld door de critics en op muziekfora, maar ik snap echt niet waarom. Favoriete nummer is Ti Amo, wat een briljant nummer. En dan heb ik het niet over de tekst, maar al die hooks.