Riverside - Lost 'N' Found (2017)

Alternatieve titel: Live in Tilburg

Polen
Uitgebracht in eigen beheer

1. Lost (7:56)
  2. Feel Like Falling (5:36)
  3. Hyperactive (5:29)
  4. Conceiving You (5:05)
  5. Panic Room (5:43)
  6. Under the Pillow (6:48)
  7. The Depth of Self-Delusion (7:32)
  8. Saturate Me (7:23)
  9. Egoist Hedonist (7:22)
  10. We Got Used to Us (5:37)
  11. Escalator Shrine (20:25)
  12. The Same River (13:03)
  13. Found (5:48)
avatar van BoyOnHeavenHill
Het (prima) concert van 18 oktober 2015 in Tilburg, nog met Piotr Grudziński in topvorm. Helaas vooralsnog alleen verkrijgbaar tijdens de shows van hun "Towards the blue horizon" tour. Zie hun website.

avatar van Broem
Album kunnen bemachtigen als download in gelukkig een prima kwaliteit. Wordt idd alleen verkocht tijdens de concertreeks. Eigen schuld dikke bult zal ik maar zeggen dan Erg jammer want de mannen van Riverside zetten een puike show neer. Heb ze een aantal keren live gezien en dat doen ze erg goed. Een mooie set op dit dubbele live album waar uiteraard eea op aan te merken is. Ze hebben inmiddels een aardig repertoire. Ontzettend gaaf dat een van mijn favorieten erop staat. The Same River is ruim 13 minuten lang weergaloos en klinkt ook live top.

avatar van Bravejester
Gisteren nu alweer gekocht bij hun concert in Uden ( zie beknopte eerste indrukken hier : Riverside ). Was deels toch ook gegaan om deze cd te kunnen kopen omdat ik zelf gelukkig ook aanwezig was bij dit concert.

Deze ga ik morgen in alle rust eens aandachtig beluisteren

avatar van Thenop
Het was voor mij niet mogelijk om het concert te bezoeken, ik hoop dus echt dat ze dit ook als een normale release, desnoods alleen als download, beschikbaar maken....

avatar van Alicia
Heb gisteren zo genoten van een live registratie op YouTube. Wat een heerlijke gitarist was Piotr toch.
Ik wil deze ook graag hebben of ieder ander concert van Riverside op DVD, BD of om het even welke geluidsdrager dan ook. Waarom deze registraties, ondanks de grote vraag naar deze fantastische concerten, niet via een website worden verkocht is mij dus een groot raadsel.

avatar van Bravejester
Hele mooie live registratie en volgens de cd ook zonder enige overdubs en 100% live. Het publiek is dan ook vaak goed te horen wat de sfeer ten goede komt.

Ook interessant om te lezen dat behalve de lyrics ook de muziek van nummers als Lost, Under The Pillow, The Depth Of Self-Delusion, Saturate Me en Found door Mariusz is geschreven.

Op Under The Pillow na zeker niet de minste nummers hier wat mij betreft!

avatar van topihere
Alleen "Discard Your Fear" staat er niet op, deze werd wel gespeeld...???

avatar van Bravejester
Volgens deze setlist inderdaad wel....

Riverside Concert Setlist at Poppodium 013, Tilburg on October 18, 2015 | setlist.fm

ik herinner mij dit nr inderdaad ook wel gehoord te hebben en wordt inderdaad wel gemist op deze cd ook al is cd 2 nu ook al mijn favoriet

avatar van Aproxis
Zet maar in je agenda voor 11 december 2020. Officieel release van dit album inclusief DVD met de beelden. Ik ben in ieder geval enthousiast.

avatar van legian
Helaas komt die niet in een losse dvd (of nog beter Blu-ray) versie uit. Heb de cd's hier al in de kast staan.

avatar van Aproxis
Bij mij zojuist op de mat gevallen. €28,00 voor een dubbelaar + dvd is toch een prima prijs? Soms betaal je hetzelfde voor enkel een dvdtje.

Of het de prijs waard is, kan ik nog niet zeggen, maar ik ga em vanavond draaien

avatar van Alicia
Heerlijk live concert op DVD! En zeer de moeite waard om dit legendarische concert met Piotr Grudziński nog op de gitaar in huis te hebben. Geluid en beeld is dik in orde, ondanks dat het geluid 'slechts' stereo is (en dus geen 5.1).

013 heeft mij al een aantal onvergetelijke concerten geschonken. Naast Stereophonics met een weergaloze Dakota behoort dit concert ook tot de kippenvel momenten. Hoe erg kan je verlangen naar zoiets fraais!

avatar van Aproxis
Ik kon niet meer wachten tot de avond gisteren en heb de DVD in de middag al 2 keer bekeken en in de avond weer. Wat een prachtige registratie van een viertal vrienden die perfect op elkaar zijn ingespeeld. Helaas is Piotr Grudzínski veel te jong overleden, zodat een concert van Riverside nooit meer dezelfde magie zal hebben.

Weet iemand hoe Maciej Meller het live doet als vervanger?

avatar van EwoudK
Wat een geweldig optreden. Dit is echt puur genieten. De nummers worden uitstekend gebracht en geven een mooie afwisseling op de studio versies.

Zo na een paar luisterbeurten valt vooral de uitgebreide versie van 'we got used to us' positief op. Het nummer is live echt een stuk beter dan op de studio uitgave.

Het concert staat ook goed op dvd. Doet mij een beetje denken aan Anesthetize van Porcupine Tree. Ook zo'n geweldig optreden in 013.

avatar van ProgMetal
De imperfecties maken het een perfect album.

avatar van EwoudK
Al bijna een jaar lang geen concerten is toch wel lastig. Gelukkig heeft Riverside een prachtige live registratie uitgebracht om de winter mee door te komen. Ik moet bekennen dat deze bijna wekelijks aanstaat.

Dit live album heeft de beste nummers van hun 4e, 5e en 6e album (tevens mijn favoriete albums). Ik kan hier geen genoeg van krijgen.

In 2017 kon ik niet bij hun live optreden zijn, dus ik ben ontzettend blij dat ze dit toch nog inclusief dvd uitgebracht hebben.

Ik kan niet wachten tot ze weer in Nederland optreden. Ik ben er zeker bij.

avatar van Clownvis
Nummertje 4 inmiddels van Riverside en dit maal een live cd/dvd. Het hoge gemiddelde hier is meer dan terecht. Geweldige live registratie waarbij een heel goede afwisseling is met de wat hardere nummers en de mindere harde nummers (m.n. Van de cd Love, Fear and the Time Machine welke ik ook prachtig vind). Een dikke 5 wordt het. De volgende op mijn lijstje wordt Shrine of New Generation Slaves.

avatar van Gommans
Prachtig live setje voor weinig geld. Niets aan geschaafd gewoon puur natuur en ruim anderhalf uur Riverside. Heerlijk gewoon.
Ik zag ze de avond hiervoor in Zwolle met bijna dezelfde setlist.

avatar van BoyOnHeavenHill
Ik was er ook bij, op die avond in Tilburg, en ik was flink onder de indruk, zodanig zelfs dat ik ter plekke hun live-DVD Reality dream (opgenomen in 2008 in het Poolse Lodz) aanschafte. De op deze plek besproken audioweergave van die avond in Tilburg klinkt uitstekend, maar is minder indrukwekkend dan ik had gehoopt: wat ik me van dat concert vooral herinner was hoezeer drummer Piotr Kozieradski met allemaal kleine subtiele dingetjes de sound ongemerkt vervolmaakte en hoezeer gitarist Piotr Grudzinski met zijn sublieme gitaarspel de nummers stuurde (echt zo iemand van wie de andere bandleden achter zijn rug zouden kunnen zeggen: "jongens, zeg het hem niet in zijn gezicht want dan gaat hij misschien naast zijn schoenen lopen, maar híj is het magische element dat deze band van goed in groots verandert, we moeten in onze handjes knijpen dat hij in onze band wil spelen!").
        Maar goed, voor dat drumwerk hebben we de beelden van de bijbehorende (prachtige) DVD, en muzikaal is het verder natuurlijk ook absoluut niet slecht, want het is geweldig repertoire (van maar liefst zes verschillende albums), Duda is uitstekend bij stem, en het klinkt allemaal als een klok. Misschien ligt het ook wel aan mij en waren mijn verwachtingen te hoog: het overkomt mij wel vaker dat in mijn beleving een liveplaat de muzikanten (en daarmee mijzelf) niet boven zichzelf uit doet stijgen. Grudzinski is in ieder geval duidelijk aanwezig: zijn gitaarwerk op bijvoorbeeld Conceiving you, Under the pillow en The depth of self-delusion benadert zowel qua spel als qua sound de perfectie in en voor mijn oren.