Alice Cooper - Greatest Hits (1974)

Label: Warner Bros.

1. I'm Eighteen (2:55)
  2. Is It My Body (2:40)
  3. Desperado (3:26)
  4. Under My Wheels (2:44)
  5. Be My Lover (3:18)
  6. School's Out (3:28)
  7. Hello Hooray (4:16)
  8. Elected (4:06)
  9. No More Mr. Nice Guy (3:05)
  10. Billion Dollar Babies (3:36)
  11. Teenage Lament '74 (3:54)
  12. Muscle of Love (3:46)
avatar van wizard
Zo uit mijn hoofd was Nederland een van de weinige landen waar Halo of Flies een grote hit was. Dus dat zou een goede reden zijn waarom dit nummer mist.

Ik ken bijna geen albums van Alice Cooper, maar de nummers die hier op staan vind ik in meerderheid erg goed. De karakteristieke zang van Alice Cooper kan ik wel waarderen, de muziek vind ik ook prima. De eerste keer dat ik deze plaat beluisterde, een paar jaar terug, klonk het allemaal wat braver dan ik had verwacht op basis van de verhalen die ik over Alice Cooper had gelezen. Maar dat was toen.
Met name de eerste nummers op de cd zijn erg goed. Kort maar krachtig. School's Out (ach, gruwel), Teenage Lament '74, Muscle of Love, en in mindere mate Elected doen me dan weer niet zoveel, maar al met al scoort deze plaat een dikke voldoende.

Erg leuk om zo nu en dan eens op te zetten.