EMA - Exile in the Outer Ring (2017)

Label: City Slang

1. 7 Years (4:07)
  2. Breathalyzer (6:20)
  3. I Wanna Destroy (3:07)
  4. Blood and Chalk (3:16)
  5. Down and Out (3:36)
  6. Fire Water Air LSD (3:48)
  7. Aryan Nation (2:52)
  8. 33 Nihilistic and Female (3:26)
  9. Receive Love (3:19)
  10. Always Bleeds (5:20)
  11. Where the Darkness Began (1:53)
avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te e beluister voor de officiële release via een stream van NPR first listen

Al weken hou ik de 4 singles van dit album in de gaten van deze zangeres uit de alternatieve hoek. Zij experimenteert met donkere (Synth) Pop en Ambient sferen die uitstapjes maakt naar Industrial en Drone klanken. Ik vermoed een kanshebber voor een hoge plek in mij Top 50 albums van 2017.

Waarschijnlijk voor de fans van Jenny Hval - Blood Bitch (2016)

avatar van E-Clect-Eddy
Ondertussen aan de 5e luisterbeurt begonnen want van de NPR-previews van de afgelopen weken is dit toch degene die me het meest aanspreekt.

Op NPR wordt dus Nine Inch Nails (naast Zola Jesus en Torres) aangehaald als vergelijkmateriaal en dat is het ook. Verder noemen zij PJ Harvey maar dat hoor ik er minder in maar ik ken maar enkele albums van die zangeres. Er zit inderdaad dat experimentele van Jenny Hval in maar dit klinkt toegankelijker maar wel even duister... maar er is ook een nummer die begint als iets van Tanita Tikaram in de mix met Danielle Dax

avatar van Ludo
superstraffe plaat. Beter - maar inderdaad goed vergelijkbaar - met Zola Jesus. Waarom beter? erotischer, atonaal intiem.

avatar van popstranger
Erika M. Anderson (EMA voor de vrienden en de fans) maakt hier de 3de goede plaat op een rij. Op deze plaat zit er nog meer gruis in de boxen en zit er nog meer noise verweven in de nummers om er zeker van te zijn dat de brave rockers thuis blijven. Ze is nog steeds een van de luidruchtigste en krachtigst klinkende vrouwen in de hedendaagse muziek. De ene keer maakt ze schreeuwerige statements (33, Nihilistic and Female) de andere keer komt ze uit bij gewoon rustigere songs (Blood and Chalk, Always Bleeds) die bewijzen dat ze ook gewoon kan ontroeren zonder noise. Dit is muziek voor in het kraakpand en past op geen enkel gebied bij een sjieke villa met mercedes op de oprit. Kortom muziek om helemaal loos op te gaan terwijl je bezopen in de goot ligt. Been there done that en dus beluistert ondergetekende hem toch maar vanuit zijn luie zetel in alle luxe