OMD - The Punishment of Luxury (2017)

Pop / Electronic
Label: 100%

1. The Punishment of Luxury (3:27)
  2. Isotype (6:10)
  3. Robot Man (2:59)
  4. What Have We Done (3:47)
  5. Precision & Decay (1:43)
  6. As We Open, So We Close (3:03)
  7. Art Eats Art (3:20)
  8. Kiss Kiss Kiss Bang Bang Bang (2:59)
  9. One More Time (3:06)
  10. La Mitrailleuse (2:04)
  11. Ghost Star (6:18)
  12. The View from Here (3:04)
  13. Isotype [V1.1 15-025-16] * (2:38)
  14. Delta (The Punishment of Luxury) [15-06-10] * (3:52)
  15. Robot Man [27-01-15] * (3:23)
  16. Precision & Decay [30-03-16] * (3:31)
  17. Bomber (One More Time) [16-101-15] * (3:07)
  18. A Fallen Angel (What Have We Done) [V1.4 07-11-16] * (2:19)
  19. Art Eats Art [V1.3 23-02-16] * (1:17)
  20. Broken (As We Open, So We Close) [04-10-16] * (3:58)
  21. Isotype [V1.7 23-02-16] * (3:02)
  22. Kiss Kiss Kiss Bang Bang Bang [25-02-15] * (4:09)
  23. The View from Here [V1.3 23-01-15] * (4:27)
avatar van dazzler
What Have We Done wordt de derde single. Nog geen idee of hij op CD verschijnt.

avatar van vigil
dazzler schreef:

't Is te hopen dat er nog een derde single komt met bonustracks op CD,
zoals de vorige keren het geval was met History of Modern I en Night Café.

de titeltrack komt deze week op gelimiteerde 12" uit met daarop 1 nieuw nummer welke een ode is aan de drummer van Kraftwerk Klaus Dinger. Daarnaast een single versie en een 12" remix. Verder is er al aangegeven dat er over een paar maanden een EP uit zal komen met al de b kanten en remixes.

avatar van E-Clect-Eddy
single met 2 remixes uit van het nummer The Punishment of Luxury leuk voor de dansvloer

avatar van robvw192
Oei, deze komt wel binnen, Maar dan niet als verwacht. Tekstueel soms bedroevend (Ha, Ha, Ha, Yeah, Yeah, Yeah, Love and war, all is fair, Run, Run, Run, Kick, Kick, Kick, Everything makes me sick) en de effecten/samples op La Mitrailleuse kun je toch echt niet serieus nemen.

robvw192 schreef:

Jammer dat je niet voor deze elektrotaal valt.

Het benieuwt me te weten wat je precies verwachtte.

avatar van robvw192
Tja, gehoopt misschien Dazzler. Dazzle Ships is uniek, Southern waanzinnig goed gedaan, So In Love klassiek voorbeeld hitsingle, Maid / JOArc ver de tijd vooruit. En Sister Marie Says heerlijke nostalgie. Laatste 2 albums (en de EP) waren erg goed.Kortom, 1 van mijn favobandjes. Maar wie weet pak ik er nog wat van op.

avatar van dazzler
Als je de twee laatste albums goed vond, moet je deze laatste zeker nog eens een kans geven. En misschien iets meer de humor ervan inzien. Het klopt wel dat The Punishment minder dat melancholische heeft en erg elektro gaat. En dus bijgevolg killer klinkt dan we van OMD gewoon zijn.

avatar van RuudS
Zoekt (de melancholie) en gij zult vinden.

RuudS schreef:
Zoekt (de melancholie) en gij zult vinden.

In What Have We Done bijvoorbeeld.
OMD - What Have We Done (radio edit) - YouTube

Voor mij klinkt het echt als OMD, maar dan gericht op het scoren van een hit.
Best fris allemaal, en op dat gebied ben ik aangenaam verrast.
Zeker geen verkeerd resultaat, en als je op zoek bent naar een album zonder vernieuwingsdrang, en die niet experimenteel is, maar wel lekker in het gehoor ligt, dan is The Punishment of Luxury een prima plaat.
De sfeer roept vergelijkingen op met Ultravox en de latere Duran Duran en Depeche Mode; welke twee acts ook krampachtig probeerde om succesvol te zijn.
Kraftwerk hoor ik niet terug, wel Vince Clarke in zijn Yazoo periode.
Op dit moment kom ik het album nog tegen voor een pittige prijs, maar als hij goedkoper wordt, dan zal ik hem zeker mee nemen.

avatar van dazzler
Even de officiële videoclip van What Have We Done toegevoegd.
Ik zou voor One More Time als derde single gekozen hebben.

Nog geen info over een release op CD van deze single? Met bonustracks graag.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Vind deze na een eerste beluistering niet zo sterk als English Electric, maar ga de plaat zeker nog wat luisterbeurten geven. Titelnummer en Isotype bevallen in ieder geval prima.

prima cd van deze fantastische band, helaas zeer ondergewaardeerd door radioland. kan niet wachten tot ze op zaterdag 15 feb. 2020 naar Utrecht komen, blijft live toch van een bijzonder hoog niveau.